Danuta

     Kochane Mamusie Drogie Dzieci. Witam Was Bardzo Serdecznie  26 maja 2020r.                                                   Są w kalendarzu wspaniałe daty, które świętuje ludzkość od wielu lat. Jednak Dzień Matki to dzień jedyny, to najwspanialsza  że wszystkich dat.

W ten piękny i radosny dzień pragniemy  złożyć Wam Kochane Mamusie życzenia .                                                          Szczęścia, zdrowia, pomyślności, samych w  życiu chwil radości, żadnych trudów, łez niech  się śmieje do Was  świat blaskiem szczęśliwych i długich lat.  Panie z grupy III.

  1. Proszę przeczytać wierszyk a dziecko powtarza, trzymając w ręku przygotowaną wczoraj  laurkę.   I.  Landau            Wiersz dla mamy.

Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk.

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne...

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!

https://www.youtube.com/watch?v=t7koX6Y_e3A  Życzenia dla mamy Fasolki

2.Piosenka https://www.youtube.com/watch?v=Wm-7pY20c5w Majowa łąka

  1. Dziś łąka majowa się mieni,

jest w żółci, zieleni, czerwieni.

Stokrotki i maki zakwitły,

lśnią chabry kolorem błękitnym.

 Ref.: Dla mamy, to wszystko dla mamy,

dla naszej mamusi, mamusi kochanej.

Te piękne, kolory i dźwięki,

i refren majowej, majowej piosenki.

  1. Skowronek gdzieś śpiewa maleńki,

gra świerszczyk na skrzypkach piosenki.

Barw wiele wśród trawy się chowa,

dla mamy ta łąka majowa.

Na zakończenie potańczcie sobie wspólnie.

https://www.youtube.com/watch?v=dxKA0073O34  Moja wesoła rodzinka

Życzę miłego pięknego dnia.  p. Danusia       

Danuta

 

Witam Dzieci i Rodziców   25.05 2020r.

       W tym tygodniu będziemy rozmawiać na temat  Naszych Rodziców  to dlatego ,że 26 maja będziemy obchodzić Dzień Mamy, a w23 czerwca  Dzień Taty. Proszę rodziców, aby pokazały dzieciom te dwie daty w kalendarzu.

  1. Rozmowa na temat rodziny.

Dziecko  wymienia członków swojej rodziny.

- Co robi w domu  mama?

- Co robi tata?

-   A co  robimy  wspólnie?

- Jak się czujesz, gdy mamy nie ma w domu?

  1. Usiądzie teraz wygodnie i posłuchajcie opowiadania R.Piątkowskiej „Zapach mamy”

 Zapraszam.

Jak ja nie lubię, kiedy mama gdzieś wyjeżdża. Dom bez mamy jest jakiś inny. A jutro znowu

wyjedzie na kilka dni – westchnąłem. – Więc jeszcze tylko dziś przytuli mnie przed snem, bo

jutro... Nagle poczułem, jak w gardle rośnie mi wielka kula, a z oczu kapią łzy.

– Tomeczku, kochanie, wiem, że ci przykro, ale to tylko trzy dni. Tata i babcia wspaniale się

tobą zaopiekują. A ja szybko wrócę i przywiozę ci jakąś pamiątkę z tej podróży. Obiecuję. No

już, uśmiechnij się do mnie, skarbie – szepnęła mama i przytuliła mnie mocno.

– Mamo, jak jesteś blisko, zawsze czuję

taki ładny zapach. Poznałbym cię po nim wśród tysiąca

innych mam – powiedziałem.

– Tak pachną moje ulubione perfumy. Cieszę się, że ten zapach ci się podoba – powiedziała

mama, uśmiechnęła się i wyszła z pokoju.

Po chwili wyskoczyłem z łóżka i pobiegłem do łazienki.

– Mam genialny pomysł. Gdzieś tu musi być... – mruknąłem, przeszukując półkę z kosmetykami mamy. – Ile tego tu jest – zdziwiłem się, przesuwając pudełeczka z kremami, szminki, tubki

i pędzelki. Wreszcie trafiłem na mały, śliczny flakonik i powąchałem go.

– Znalazłem, to te perfumy – odetchnąłem z ulgą.

Potem poszedłem do kuchni i wybrałem trzy małe słoiczki po dżemie. Takie słoiczki babcia

starannie myła i przechowywała w kuchennej szafce.

Teraz do każdego słoiczka prysnę trochę perfum i szybko zakręcę wieczko. Będę miał w nich

zapach mamy. Po jednym słoiczku na każdy wieczór, kiedy jej nie będzie – ucieszyłem się.

A kiedy w każdym słoiczku uwięziony już był piękny zapach, szybko schowałem je do swojej

szafki i nareszcie mogłem zasnąć.

Tak, jak przewidywałem, dni bez mamy, a zwłaszcza wieczory, zdawały się nie mieć końca. Ale najbardziej tęskniłem za nią, kiedy nadchodziła pora snu. Babcia czytała mi wtedy długą bajkę, a tata zawsze całował przed snem, ale kiedy tylko wyszli z pokoju, wyjmowałem z szafki słoiczek. Odkręcałem wieczko i zamykałem oczy. Otaczał mnie wtedy zapach, jakby ramiona mamy.– Dobranoc, mamusiu – szeptałem i dopiero wtedy nadchodził sen.

Tak było przez dwa wieczory, ale trzeciej nocy długo nie mogłem zasnąć.

– Mama wraca jutro do domu. Pewnie jak się zbudzę, ona już tu będzie – cieszyłem się.

Wreszcie usnąłem zmęczony, zaciskając w ręce słoiczek. Ale co to?! Mama jest zamknięta

w moim słoiku! Puka paluszkiem w szklaną szybę i chyba chce wyjść.

– Ojej, co ja zrobię z taką maleńką mamą? Mogę ją wsadzić do któregoś z moich wyścigowych samochodzików, teraz się tam zmieści. A już na pewno uda mi się wepchnąć ją do mojej ulubionej koparki – pomyślałem.

Odkręciłem więc słoiczek i pomogłem mamie z niego wyjść.

Nagle poczułem zapach mamy i jej ręce na swojej buzi. Potem dała mi całusa.

– Dzień dobry, kochanie! – to był jej głos.

Obudziłem się i przetarłem oczy.

– Mamo, jak ty szybko urosłaś – zawołałem.

– Coś takiego! Czyżbym się przez te trzy dni powiększyła? – zaśmiała się mama i położyła na

poduszce piękny złoty gwizdek i następne autko do mojej kolekcji.

– Dziękuję, mamo! Jest super. Szkoda tylko, że się już do niego nie zmieścisz – powiedziałem.

– No, gdybym była taka mała, nie mogłabym zrobić ci omletów na śniadanie – uśmiechnęła

się mama.

– Hura! Omlety! – zawołałem, wyskakując z łóżka.

Jak dobrze, że mama jest duża, wielka, ogromna! Tylko z czego się tam tak śmieje w tej kuchni?

  1. Rozmowa na temat opowiadania.

Z czym kojarzyła się Tomkowi mama?

Co zrobił Tomek z perfumami mamy?

Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?

Co się śniło Tomkowi?

Co dostał Tomek od mamy?

  1. Dowolny taniec przy piosence „Jesteś mamo skarbem mym” Śpiewające Brzdące

 https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

5.Usiądźcie teraz przy stoliku przygotujcie  kredki a może farbki kartki nożyczki ,kolorowy papier  niech każdy z was zrobi „Laurkę dla mamy”, tak jak potrafi. Wiem dobrze, że potraficie zrobić to bardzo ładnie. A więc do pracy. Laurka będzie potrzebna na jutro.

Podpowiedź  https://www.youtube.com/watch?v=3a03HJs8J8w

 

                                                                  Pozdrawiam p. Danusia  

 

 

Danuta

Witam  Was Misiaczki  22.05.2020

      Dzisiaj podsumujemy nasze wiadomości” Co wiemy o książkach.” Jak wiecie książki  układamy na półeczce, Pamiętacie jak wyglądają półki z książkami w bibliotece?  lub w naszej sali w przedszkolu. Przypomnijcie?

A teraz mam taką propozycję, abyście zrobili porządek na swojej półce z książkami.  Na początek zbierzcie wszystkie swoje książki na dywan i spróbujcie je posegregować wg własnego pomysłu , a może  pomogą Wam w tym  następujące  pytania. Rodzic czyta pytania.

Czym różnią się od siebie książeczki?
Czy są tej samej wielkości?
Czy są tej samej grubości?
Czy mają takie same kolory?

 Dzieci odpowiadają.

Na zakończanie zaśpiewajcie piosenkę ”Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”

https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

Dla dzieci chętnych  zagadki https://wordwall.net/pl/resource/1941855/postacie-z-bajek

 

                                                     Pozdrawiam cieplutko p. Danusia

 

Super User
Witam wszystkie Misie oraz Rodziców!
 
Zapraszam do wspólnych ćwiczeń. Przygotujcie wygodne stroje oraz dużo miejsca. Zaczynamy:
 
1.Ćwiczenia chodu i biegu, podskoki i przeskoki
 
- marsz z unoszeniem kolan do góry
- marsz z klaskaniem w dłonie
- chód na palcach, piętach,całych stopach( mocno tupiąc)
- bieg w miejscu
- bieg slalomem między krzesłami
- podskoki w miejscu
- przeskoki obunóż z prawej na lewą stronę skakanki
- pajacyki
 
2.Napinanie i rozluźnianie określonych partii mięśni
 
-chodzenie w rytm muzyki, gdy dźwięk umilknie stanie na baczność
- stanie w rozkroku - na umówiony sygnał rozluźnianie określonych części ciała po kolei( dłonie, ręce, głowa, nogi)
- siad skrzyżny - na sygnał mocne oplecenie nóg rękoma i chowanie głowy - na sygnał rozluźnianie
 
3. Kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni
 
- wybór dowolnego miejsca podczas muzyki
- swobodny marsz- kiedy jest cisza - siad w wybranym miejscu
 
                                                                                  Na dzisiaj dziękuję, p.Krysia
Danuta

Drogie dzieci! i Drodzy Rodzice! Dzień Dobry.     21. 05.2020                                                                                                                                                                                                                                                                      Na początek zabawa  z rymowanką.                                  

Dzieci kilkakrotnie mówią tekst z rodzicem , płynnie i z podziałem na sylaby. Potem chętne dzieci starają się go mówić w różny sposób – cicho, szybko, ze wzrastającym natężeniem głosu..

 Maszeruje bajka przez świat    w odświętnej szacie.                                                                                                                                                                                          Gdy ją spotkacie na pewno poznacie.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Ćwiczenia orientacyjno-porządkowe

Robimy wokół siebie trochę miejsca Włączamy muzykę skoczną , dziecko  improwizuje z chustką przy nagraniu muzyki. Gdy muzyka milknie, wykonują przysiad i nakrywają się chustkami. Ponowne dźwięki muzyki są sygnałem

do dalszych improwizacji z chustkami, ale trzymanymi w drugiej ręce.

 

Ćwiczenia obszerności ruchów

 Rysowanie na dywanie chustką figur geometrycznych: najpierw małych, a następnie coraz  większych.

 Skakanie na jednej nodze wokół chustki leżącej na podłodze, w jedną i w drugą stronę, przeskakiwanie obunóż przez chustkę: w przód i w tył, przy nagraniu skocznej melodii.

Dzieci dmuchają w chustki trzymane za dwa rogi – lekko i mocno.

Zakończenie

 Maszerujemy  po obwodzie koła i machając chustkami.  Dziękuję.

                                                                                                          Miłego dnia p.Danusia