Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User
Witam Was cieplutko Biedroneczki!
 
Jak w każdą środę, tak i dzisiaj jestem z Wami. Proponuję w dalszym ciągu porozmawiać  o zawodach. Wybrać zawód , to jest bardzo odpowiedzialna i trudna decyzja! W związku z tym na dzisiaj  mam kilka zadań.
 
1. ,,Zabawa w sylaby"
 
Podaję pierwszą sylabę wyrazu, a zadaniem Waszym jest dokończenie wyrazu- nazwa zawodu.Zaczynamy:
- ko......... ( kominiarz)
- we........ ( weterynarz)
- stra........( strażak)
- kra.........( krawiec)
- rol..........( rolnik)
- ku..........( kucharz
jeżeli rodzic zobaczy, że dziecko dobrze się bawi , kontynuuje zabawę.Po każdym odgadniętym przez dziecko wyrazie analizujemy je:
- Ile sylab jest w tym wyrazie? Policzcie- klaszczemy; jaka pierwsza głoska jest w tym wyrazie?, a ostatnia?; spróbujcie przegłoskować cały wyraz....( rodzic pomaga wymawiając bardzo krótko poszczególne głoski w wyrazie
 
2.,,Zawodowe zabawy buzi i języka"- usprawnienie narządów mowy:
 
Pan kucharz pysznie gotuje,
na widok swych dań się oblizuje:
wolno, wolno, szybko, szybciej-
oblizywanie się w wolnym i szybkim tempie
z boku na bok język idzie
przesuwanie języka wewnątrz jamy ustnej
z jednego do drugiego policzka.
A dentysta zęby leczy- z próchnicą walczy
więc język robi się jak mieczyk
maksymalnie wysunięcie usztywnionego języka
Teraz język zęby liczy
dotykanie językiem poszczególnych zębów
wymiatanie resztek ćwiczy
przesuwanie językiem od górnych zębów
ku podniebieniu miękkiemu
wymiatanie przestrzeni za dolnymi zębami
Język jest jak wąż strażaka
czy się uda sztuczka taka?
zwijanie języka w rulon.
3. ,,Kto śpieszy na ratunek?"- rozmowa z rodzicem - utrwalenie zdobytej wiedzy w przedszkolu
 
                       Przypomnienie numerów alarmowych:
 
Spróbujcie powtórzyć wierszyki, pomogą Wam one zapamiętać numery alarmowe:
 
997-taką mam ambicję, żeby zapamiętać numer na policje
998- błyskawicznie tam zadzwonię, gdy zobaczę, że coś płonie
999- kiedy zagrożone zdrowie, trzeba wzywać pogotowie
Na pewno już wiecie, znany numer na świecie każde dziecko w głowie ma: jeden jeden dwa!
 
4. ,,Pojazd uprzywilejowany"- narysujcie taki pojazd na rozsypanej na tacy kaszy mannie
 
                                                                                    Miłego dnia, p. Krysia
 
Super User
Witam Biedroneczki !
Zaczynamy nowy tydzień, a wraz z nim nowy temat naszych zajęć.W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zawodach.
                 Wybrać zawód - trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
I rzeczywiście tak jest, że wybrać zawód to jest bardzo trudna decyzją. Chociaż , muszę Wam uchylić rąbek mojej tajemnicy- ja od zawsze wiedziałam, że chcę pracować w przedszkolu. Może się to wydawać bardzo dziwne, ale już podjęłam tą życiową decyzję będąc w Waszym wieku! Ale zanim się zdecydujemy, co w życiu będziemy chcieli robić, musimy poznać bliżej zawody. A dzisiaj dzień zaczniemy od:
 
1.Czynności higieniczne - dokładnie umyjemy rączki i zęby
 
2.Gimnastyka poranna- trochę się poruszamy; dziecko wraz z rodzicami przechodzi przez tor ułożony przez rodziców np:
- przechodzi po tasiemce ułożonej na podłodze
- czołga się na wyznaczonej trasie
- rzuca piłką do kosza, kartonu.....
 
3.,,Zawody, jakie można wykonywać"- dziecko wraz z rodzicem prowadzi rozmowę na temat,- czym mama, tata, najbliżsi krewni, sąsiedzi, bliskie dzieciom osoby zajmują się w pracy zawodowej, podają nazwy zawodów
 
4.,,Kim chcę zostać, gdy dorosnę?"- dziecko rysuje obrazek( rodzic próbuje zgadnąć , jaki to zawód?), uzasadnia swój wybór:np weterynarz- leczy zwierzęta, nauczyciel - uczy dzieci, kucharz- gotuje
 
5.,,Na pomoc"- zabawa ruchowa
Rodzic wyjaśnia dziecku, że będzie ratownikiem, od którego zależy zdrowie i bezpieczeństwo drugiego człowieka Na hasło,,pożar"- dziecko naśladuje gaszenia pożaru wężem gaśniczym ; ,,wypadek"- dziecko naśladuje opatrywanie ran.itp.
 
                                   Rodzicu pamiętaj!
 
*Nie pośpieszaj dziecka : daj mu czas , by ukończył swoją pracę
*Respektuj pracę dziecka, nie oceniaj jej
*Mobilizuj dziecko do działania
 
Wykaz platform edukacyjnych do samodzielnej zabawy:
 
> Sieciaki pl.
>2+2 matematyka dla dzieci
>Pisupisu.pl
>Serwis Polskie Radio Dzieciom
 
                                                                                 Pozdrawiam cieplutko, p.Krysia
Super User
   13 maja 2020
Witam Biedroneczki!
 
Dzisiaj utrwalimy figury geometryczne i mam dla Was kilka zadań:
 
1. Przygotujcie nożyczki i kartki- odrysujcie figury geometryczne ( koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty) różnej wielkości i dobrze by było, aby były w różnych kolorach
2.Następnie dokładnie je wytnijcie- tylko ostrożnie!
3. Posegregujcie je według kolorów( jak to możliwe) i kształtów.
4. Policzcie, ile macie kwadratów?prostokątów?, kół?, trójkątów?
5. Odpowiedzcie na pytanie:
  - których fuigur macie najwięcej?- ile? ( policzcie); których najmniej- ile? (policzcie); Czy są figury, gdzie jest ich tyle samo?- jakie ?
6. Spróbujcie ułożyć szlaczek z figur geometrycznych
7.Ułóżcie obrazek z figur- ,,Co możemy ułożyć z figur?
8. Posłuchajcie wiersz ,,Kolorowy świat figur"- ,,Jakie figury występują w tym wierszu?
 
                                                                Miłego dnia i owocnej pracy, p. Krysia

 
Super User
11 maja 2020
 
                                         Witam Biedroneczki!
 
   I znowu mamy poniedziałek w nowym tygodniu.Wydaje mi się , że macie za mało ruchu.Dlatego też na dzisiaj mam taką propozycję- poćwiczymy!
 
Prośba do rodziców o przygotowanie:
- grzechotki wykonane z pustych butelek plastikowych wypełnione grochem lub innymi ziarnami
- wstążki
 Myślę, że macie wygodny strój...i zaczynamy
 
Wyczucie( świadomość ) własnego ciała:
 
1.,,Witamy części własnego ciała"-dotykanie jedną częścią ciała do drugiej np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem......
Dziecko i rodzic witają się ze sobą różnymi częściami ciała: czołami, kolanami, plecami...
 
Kształtowanie poczucia rytmu
 
2. ,,Rytmiczny chód"- dziecko maszeruje po kole zgodnie z wystukiwanym przez rodzica rytmem( wolno, szybko, bardzo szybko)
Rodzic daje dziecku grzechotkę
 
3.,,Wystukiwanie rytmu"- dziecko posiada dwa przybory
Rytmicznie uderza przyborami o siebie: 4x, przed sobą 4x, za sobą 4x, nad głową4x, o kolana 4x, przy lewej stopie 4x, przy prawej stopie 4x
Przysiad-rytmiczne uderzanie grzechotkami o podłogę4xprzed sobą, podskok w górę  z równoczesnym wznosem ramion uderzając grzechotkami o siebie.
 
4.,,Bieg między grzechotkami"- grzechotki ułożone na dywanie w dowolnym miejscu.
Dziecko biega tak, aby nie przewrócić przyborów.Na sygnał siada w siadzie skrzyżnym przy swojej grzechotce i rytmicznie uderza grzechotką o podłogę 4x.
Dziecko odkłada do pojemnika jedną grzechotkę
 
5,,,Zabawa z grzechotką"- dziecko podczas czworakowania przesuwa grzechotkę raz jedną, raz drugą ręką. Na sygnał wstaje i wykonuje zadanie podane przez rodzica np. przełóż grzechotkę pod kolanem wzniesionej nogi...
 
6.,,Postaw grzechotkę , zabierz grzechotkę"- w siadzie skrzyżnym dziecko jedną ręką stawia grzechotkę, a drugą ręką zabiera ją i stawia po drugiej stronie tułowia i odwrotnie.
 
7.,,Czary mary"- dziecko zachęcone przez rodzica wykonuje ,,czary- mary"nad grzechotką. Aby groch, czy ziarno , które jest w butelce- przyborze zamieniło się w tajemniczy przedmiot należy: uderzyć 2x grzechotką o podłogę, wykonać dowolny taniec wokół grzechotki i wypowiedzieć zaklęcie,,Abra kadabra bęc".
Dziecko z butelki wyciąga wstążkę.
                                                              Zmiana przyboru
 
Wyczucie ciężaru
 
8.,,Wstążka lekka i ciężka"- zabawa wstążkowa wg. własnego pomysłu.Dziecko bawi się wstążką dając wyraz jej lekkości, następnie naśladuje podnoszenie,,grubego i ciężkiego drąga"
 
Wyczucie przestrzeni. Współdziałanie z rodzicem.
 
9. ,,Taniec"- rozwijanie obszerności ruchów,Ćwiczenia z rodzicem . Taniec dowolny w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie , dziecko odnajduje rodzica. Dostosowuje szybkość do tempa muzyki.
10.,,Tęcza"- wyczucie przestrzeni. siad na piętach. Skłony w bok- ,,malowanie tęczy " wstążką.
 
Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie
 
11.,,Pszczółki"- zabawa. Formowanie ze wstążki kwiatka( wg. wyobraźni dziecka)Dziecko zamienia się w pszczółkę i lata po pokoju jak usłyszy grzechotkę. Gdy milknie grzechotka,,pszczółka"zatrzymuje się na kwiatku.
12. ,,Zabawa w koło"- wyczucie przestrzeni
Dziecko biega wokół ułożonej w koło wstążki, następnie w środku odpoczywa.
 
Odpoczynek - relaks
 
13. Relaks przy muzyce- ćwiczenia uspokajające.
Dziecko kładzie się na dywanie , miarowo oddycha
 
                                                                                              Życzę dobrej zabawy, p. Krysia