Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Danuta

Witam Serdecznie Rodziców i dzieci 19.06 2020-06-17

Dzisiaj pobawimy się liczbami . Sprawdzimy czy potrafimy liczyć do pięciu.                                                                                                                                                                                   Na początek zabawa                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              1."Magiczna liczba pięć"
Dziecko  rytmicznie chodzi po obwodzie koła i mówią tekst.
Czy znasz, czy znasz, czy znasz magiczną liczbę pięć? 2x
To jest jeden –  staje twarzą do środka koła i wysuwa do przodu prawą nogą.
Znowu idzie po obwodzie koła powtarzając tekst i dodajemy kolejne liczby....
To jest dwa – wysuwa lewą nogę
To jest trzy – wysuwa prawą rękę
To jest cztery – wysuwa lewą rękę
To jest pięć – pokazuje na nos                                                                                                                                   Już znam już znam już znam magiczną liczbę 5 – rytmicznie chodzą w okręgu.

2.Zabawa przy piosence „Po łące biega lato” https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY

Dziecko tańczy tak jak podpowiada muzyka

3.Wyliczanka "Palce" wg K.Sąsiadka

Jeden palec, drugi, trzeci,
tak umieją liczyć dzieci,
czwarty, piąty palec mam.
Widzisz umiem liczyć sam.

Powtarzamy kilka razy tak ,aby nauczyć się na pamięć.

Miłego dnia. p.Danusia 

Danuta

Dzień dobry.18.06.2020

  1. Dzisiaj zapraszam do wysłuchania opowiadania  Hanny Łochckiej                                                                                                                                                                                                                                                         „Jak  to mały Elemelek  w wielkim morzu brał kąpiele”  Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie. https://www.youtube.com/watch?v=LGQYfb-lw2k

2.Rozmowa na temat opowiadania: Pytania pomocnicze.

 

Ca się stało wróbelkowi?

Jak nazywa się polskie morze?

Z kim bawił się wróbelek?

W czym wolał kąpać się wróbelek?

                                                                                          

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Wiem, że i Wy bardzo lubicie kąpiele w morzu czy jeziorze, a lato właśnie  sprzyja takim zabawom. Pamiętajcie, że do wody wchodzimy tylko z opiekunami i w miejscach wyznaczonych. Musimy bardzo przestrzegać obowiązującego  regulaminu. Proszę abyście o tym zawsze pamiętali. 

3.Na zakończenie dla dzieci chętnych mam propozycję wykonanie morskich rybek. Potrzebne nam będą szablony rybek. Przerysowanie szablonu ryby na kolorowych kartkach. Wycięcie narysowanych rybek. Ozdobienie.

Pozdrawiam  p.Danusia

Danuta

Witam  Rodziców Was Drogie dzieci  17.06 2020.

1.Na początek zabawa   „A ram sam sam” Śpiewające Brzdące Piosenki dla dzieci.                            https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI&list=PL4WqPRLv2z7S-B8B

2.Zagadki  Jaki to instrument?

Ma cztery struny,
gdy użyjesz smyka,
rozlegnie muzyka.(skrzypce)

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
- piękny koncert będzie.(fortepian)

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.(trąbka)

Okrągły, brzuchaty,
wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym,
by w niego uderzyć(bębenek)

  1. W celu utrwalenia pór roku posłuchacie piosenki 4 pory roku – deszcz,, śnieg, wiatr słońce

https://www.youtube.com/watch?v=pptRuejoWOYPiosenka dla dzieci - 4 pory roku - deszcz, śnieg, wiatr i słońce

  1. Dowolny taniec przy piosence „Po łące biega lato”

https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY  Po łące biega lato

Do Rodziców  

Zabawy muzyczno –ruchowe a rozwój dziecka

       Ruch jest naturalną potrzebą każdego człowieka, której zaspokojenie zapewnia równowagę psychiczną i fizyczną. Zajęcia taneczne stanowią istotną część kształcenia i wychowania ogólnego i mają wpływa na realizację zasadniczego zadania przedszkola w zakresie edukacji ruchowej, tj. dążenie do pełnego i wszechstronnego rozwoju dziecka. Brak w młodym wieku zachęty i warunków do systematycznego zaspokajania potrzeby ruchu prowadzi do jej wygaśnięcia. Należy stworzyć warunki do rozwoju zainteresowań sportowych dzieci, które są tak samo ważne jak zdobywanie wiedzy. W dorosłym życiu zaprocentują zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Ruchowe zajęcia taneczne stwarzają dzieciom możliwość odpoczynku psychicznego , regenerację sił psychicznych i fizycznych, rozwijanie postaw wychowawczych, umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami, pozwalają wyładować agresję. Taniec, który jest bardzo popularny wśród dzieci, sprzyja podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtuje jednocześnie estetykę i harmonię ruchów, piękną sylwetkę, poczucie rytmu. Atrakcyjność takich zajęć stwarza możliwość zagospodarowania czasu wolnego, ukierunkowania na pożyteczną formę zajęć.
Ćwiczenia rytmiczne, taniec, gimnastyka taneczna maksymalnie aktywizuje ciało i psychikę dziecka, pomaga mu w opanowaniu nieśmiałości i nerwowości, dodaje wiary we własne siły, pełnią więc rolę terapii. Przy zajęciach takich jak: śpiew, rytmika, zabawy taneczne, a nawet słuchanie łatwych utworów muzycznych, obserwuje się u dzieci mimowolną aktywizację wyobraźni muzycznej co jest wynikiem żywego zainteresowania. Ruch taneczny w powiązaniu muzyką angażując jednocześnie kilka analizatorów (ruchowy, słuchowy, wzrokowy i dotykowy) aktywizuje niemal cały organizm człowieka.

Taniec jako zabawa wywiera ogromny wpływ na rozwój psychofizyczny dziecka:
Wprowadza radosny nastrój i samopoczucie
Podnosi stan zdrowia
Stwarza najlepsze warunki do czynnego odpoczynku
Wspomaga ogólny rozwój ( głównie układ ruchowy, krążenia, oddychania itp.)
Rozwija sprawność fizyczną (motoryka : siła, szybkość, zręczność, wytrzymałość)
Wyrabia dodatnie cechy charakteru , a w szczególności świadomość dyscyplinę oraz umiejętność zespołowego współdziałania i współzawodnictwa.
Aktywny udział w zajęciach muzyczno-tanecznych wpływa również na rozwój pamięci, która potrzebna jest w ciągu całego życia. Zajęcia muzyczno-ruchowe są jednym z ważniejszych elementów mających wpływ na prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka. Pełnią funkcję profilaktyczne, jak też kompensacyjne w zakresie w zakresie kształtowania ładnej postawy i wymowy.

p.Danusia

        

Danuta

Dzień Dobry. Witam i zapraszam  do zabawy. 16.06.2020

Na początek  zabawa

Letni wietrzyk - zabawa doskonaląca aparat ruchu.
Dziecko  biega lekko na palcach w określonym kierunku. Podczas przerwy w muzyce przechodzi do lekkiego rozkroku i płynnie kołysze rękami wypowiadając: szszsz...

Głosy ptaków - zabawa ortofoniczna.                                                                                                                 Marsz  w rytmie akompaniamentu.
- na hasło "dzięcioły" dziecko  zatrzymują się i miarowo klaszcząc wypowiada : stuk, puk, stuk, puk.
Kiedy usłyszy  akompaniament ponownie maszeruje.
- na hasło "kukułki" zatrzymuje się i wypowiada kuku,kuku, kuku.                                                                                                                                                                                                                                                                 - na hasło bocian zatrzymuje się i wypowiada kle.kle.kle.(można naśladować głosy innych ptaków)

  1. Zagadki słowne: (,,Zagadki dla najmłodszych" J.Stec)
    Kolorowe, pachnące,
    w ogrodzie czy na łące,
    chętnie je zbieramy
    na bukiet dla mamy.
    (kwiaty)

    Dobrze ją znamy z prześlicznej woni,
    kwitnie dzwonkami,
    chociaż nie zadzwoni.
    (konwalia)

    Wszyscy o niej mówią,
    że kwiatów królowa.
    Bywa czerwona, biała i różowa.
    (róża)

    Na zielonej łące kwitnie ich tysiące.
    W swej nazwie sto mają,
    jak się nazywają?
    (stokrotka)

    Szczęście przynosi, gdy ma cztery
    listki, jaka to roślina? To jest...
    (koniczyna)

4. A teraz zapraszam abyście narysowali lato. Podpowiedzią niech będzie wiersz, "Lato i dzieci" B. Forma

Lato do nas idzie,

zatrzyma się w lesie.

Jagody, poziomki

w dużym koszu niesie.

 

Słoneczka promienie

rozrzuca dookoła.

- Chodźcie się pobawić! -

głośno do nas woła.

 

Nad morze, w góry

chce pojechać z nami.

Wie, że miło spędzi

czas z przedszkolakami. 

 

 

Pozdrawiam p.Danusia

Danuta

Witam Rodziców i Dzieci    15.06.2020

  1. Rozmowa na temat pór roku oparta o wiersz „Nowy rok”- H. Bechlerowej
    Idzie Nowy Rok
    lasem, miastem, polem.
    Za nim idzie czworo dzieci,
    każde z pięknym parasolem.
    Jeden parasol – niby łąka:
    kwiaty na nim i biedronka.
    A na drugim kłosy żyta,
    mak jak promyk w nich zakwita.
    Na tym trzecim nie ma kłosów
    ani kwiatów i biedronek,
    tylko liście kolorowe -
    złote rude i czerwone.
    Czwarty – pięknie haftowany,
    srebrne gwiazdki błyszczą na nim.
    Idzie Nowy Rok
    lasem, miastem, polem...
    Teraz nazwij wszystkie dzieci,
    które niosą parasole!

Jak nazywają się kolejne pory roku?

Wymień cechy charakterystyczne pór roku?

Zabawa ruchowa-  Głowa, ramiona, kolana, piety https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E                                                                                                                                                                                                                      2.  Słuchanie wiersza Z. Beszczyńskiej ,,Żeby przyszło lato”.
Żeby przyszło lato
Tyle już dni czekam na to
żeby znów przyszło lato
żeby latać jak ptak
żeby poczuć wiśni smak
czary mary
hej dżdżownice
zróbcie ze mnie czarownicę!
czary mary
hej ropuchy
żeby się mnie każdy słuchał!
nie wiem co bym dała za to
żeby już przyszło lato

3. Omówienie treści wiersza:
O czym marzy autorka?
Z czym kojarzy jej się lato?

  1. Dowolny taniec przy piosence „Po łące biega lato” https://www.youtube.com/watch?v=ADOBtxxWmBY

Miłego dnia p.Danusia