Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User

Temat: Opowieść ruchowa do piosenki: ,,Zając długie uszy ma”; utrwalamy litery.

 

Wtorek, 30.03.2021r

 

 Witam serdecznie kochane dzieci i oczywiście zapracowanych świątecznie rodziców!

 

  Mam nadzieję ,że jesteście bardzo pomocni w przygotowaniach świątecznych?!Pamiętajcie- macie pomagać , a nie przeszkadzać!

Dzisiaj proponuję trochę ruchu przy piosence ,,Zając długie uszy ma”

Znajdźcie sobie trochę miejsca, bo tę piosenkę będziemy ilustrować ruchem

 

Oto słowa do piosenki:

( może sami potraficie przeczytać?- wiem, że niektórzy sobie na pewno poradzą. A jak nie, to poproście rodziców o pomoc)

 

https://www.youtube.com/watch?v=fZ9gKoZl9ws

 

Na pewno wyszło super! Ale to nie wszystko na dzisiaj.

 

                  Proponuję jeszcze inne zadanie:

 Znajdźcie starą , niepotrzebną gazetę, wytnijcie kawałek( tam , gdzie jest tekst). Przygotujcie długopis , czy ołówek i musicie w tekście zaznaczyć wszystkie litery ( wielkie i małe), jakie do tej pory poznałyście. A może uda się przeczytać jakiś wyraz, a może proste zdanie?

 

                                                                                Pozdrawiam, p. Krysia

Super User
Witam serdecznie dzieci i rodziców!
 
Przed nami znowu trudny czas. Na razie nie możemy spotykać się w przedszkolu, tylko tu na stronie internetowej  Miejmy jednak nadzieję, że tą trudną sytuację związaną z pandemią uda się opanować jak najszybciej i wszyscy się wkrótce spotkamy na zajęciach w przedszkolu.
Mam wielką prośbę do rodziców o wsparcie!
 
*Święta tuż, tuż.......- siejemy owies lub rzeżuchę
Może dzisiaj zadbamy o wystrój naszego wielkanocnego stołu i zasiejemy owies lub rzeżuchę.
Przygotujemy:
- naczynia do zasiania( kubeczki plastikowe, opakowania po jogurtach, serkach lub małe doniczki)
- watę lub ziemię
- nasiona
A teraz przypomnijcie rodzicom, co jest potrzebne , aby roślina mogła rosnąć? Brawo!
Pamiętajcie, rzeżucha lubi rosnąć na wacie, owies w ziemi.Już jak wysiejemy nasionka, postawimy je najlepiej na parapecie. Pamiętajcie! Nie zapominamy o podlewaniu!
Zadanie :
obserwujemy rozwój roślinek i jak się znowu spotkamy w przedszkolu porozmawiamy na temat waszych obserwacji.
Na dzisiaj tyle, cieplutko pozdrawiam, p. Krysia
Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.70.

 Rysowanie w ramce na górze karty,gdzie dziecko pojedzie na wakacje,

na dole - gdzie chciałoby pojechać na wakacje..Rysowanie po śladzie,

bez odrywania kredki od kartki.

Ćwiczenia poranne z dnia -15.06.20 r.

II.1.Słuchanie wiersza M.Golc - "Słoneczny uśmiech"

 Nadchodzą wakacje,

 słoneczna pora.

 Słoneczny usmiech

śle więc przedszkolak.

    I tym uśmiechem

    ze słonkiem razem

    ogrzeje wszystkie

    nadmorskie plaże.

 Promienny uśmiech

 prześle też górom,

 by się nie kryły

 za wielką chmurą.

     Ma jeszcze uśmiech

    dla wszystkich dzieci.

    niech im w   wakacje

    słoneczko świeci.

 Rozmowa na temat wiersza.

-Kto przesyłał uśmiechy?

-Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

-Dlaczego przesyłał je dzieciom?

Karta pracy,cz.4,s.68-69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami

na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi Ady nad morze.

Karta pracy,cz.4,s.70.

Rysowanie w ramce na górze karty,gdzie dziecko pojedzie na wakacje,

na dole - gdzie chciałoby pojechać na wakacje.Rysowanie po śladzie,

bez odrywania kredki od kartki.

Zabawy przy piosence- "Rowerek"-Małgorzata K.    D.J.Miki https://www.youtube.com/watch? v=xPO73ZN-NoQ

II.2.Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

  Wiem,że pan ratownik mnie nie zauważy,

  dlatego nie kapię się na niestrzeżonej ...(plaży)

      Kiedy płoną lasy,to giną zwierzęta,

       dlatego dbam  o to i o tym pamiętam,

       by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

       Z tego powodu nie bawię się ... (ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem ,co mam zrobić,wiem nareszcie!

Mogę zaufać,pewnemu człowiekowi,

czyli panu...(policjantowi)

      Gdy nie ma rodziców w domu,

      to choć bardzo przykro mi,

      nie otwieram obcym ludziom

      do naszego domu...(drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane,gumowe...( kalosze)

    Grzybobranie to grzybów zbieranie,

    a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

    Dlatego po powrocie  z lasu

    sięgam do grzybów pełnego...( atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają dla ludzi bardzo ...(niebezpieczne)

Zabawa - "Dlaczego?"

-Dlaczego należy osłaniać głowę przed słońcem?

-Dlaczego w czasie burzy nie można chować się pod wysokie drzewa?

-Dlaczego wolno kąpać się w obecności osób dorosłych?

-Dlaczego nie wolno zbierać grzybów,których się nie zna?

-Dlaczego należy unikać kontaktów z wężem lub żmiją?

-Dlaczego nie wolno bawić się nie znanymi przedmiotami?

 Rodzic wyjaśnia dzieciom wszystkie pytania.

     Proponuję wykonanie pracy plastycznej-  "Kolorowa czapeczka na wakacyjne wędrówki"

Proszę zobaczyć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=zrZMWOY_iFE kreatywny dzień

III.Karta pracy,cz.4,s71.

    Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie,na co powinno się zwracać uwagę

   na wakacjach.rysowanie po śladzie,bez odrywania kredki od kartki.

    Karta pracy (B). Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju.Porównywanie ich liczby.

   Karta pracy (B+). Czytanie wyrazów.Pisanie po śladach. Czytanie tekstu.Odpowiadanie na pytania.

   Układanie puzzli -"Łąka latem"(karta z puzzlami-wyprawka).

   Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

Proponuję obejrzeć na YouTube:

-Nauka kodowania i programowania dla dzieci.Moje dzieci kreatywne.

https://www.yuotube.com/watch? v=4TX3B61c3QU

-Alfabet litera W- Abc Zabawa  https://www.youtube.com/watch? v=8BQLYXHpWg

-Wakacje nad morzem -zasady bezpieczeństwa https://www.youtube.com/watch? v=N4XORhlf7Y

-Bolek i Lolek na wakacjach https://www.youtube.com/watch? v=UNQunVpD6mI

-Pory roku.Miesiące.Jak powstaje tęcza?

-Mieszkańcy łąki -zagadki

-Kolorowe guziki-zabawy matematyczne https://www.youtube.com/watch? ksKnq67pXw4

                         Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

     

    

 

   

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy(B) s.78. Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw.Zaznaczenie jej.

  Karta pracy (B+) cz.2,s.77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych

 na zdjęciach.Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej -"Z wizytą u babci"

   Pojedziemy do babci

   A gdzie mieszka babcia?

   A na wsi.

  Pod zielonym  lasem,

  przy zielonej drodze,

 tam,gdzie stoi słup na jednej nodze.

Pojedziemy pekaesem

gładką drogą szybko,

pola,łąki i strumyki

migną nam za szybką.

Już przed domem pobielonym

stoi nasza babcia,

w miękkiej chustce na ramionach

i wygodnych kapciach.

"Chodźcie szybko,

odpocznijcie

bo podróż daleka...

Zaraz wam przyniosę w dzbanku

świeżutkiego mleka".

Zapachniało

świeżym mlekiem.

Już jesteśmy na wsi.

Nigdzie nam

nie będzie lepiej

niż u naszej babci.

Rozmowa na temat wiersza.

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów.

Zwrócenie uwagi na piękno polskiej wsi.

Podkreślenie walorów wypoczynkowych i zdrowotnych.

   Zabawa- "Z jakim miejscem  kojarzą  się?

Rodzic mówi  wyrazy  a dziecko odpowiada z jakim miejscem jemu  się kojarzy,np.

-szyszka,sowa,jagody,poziomki - las,

-muszla,piasek,statek,parasol plażowy,latarnia morska -morze,

-plecak,kolejka linowa,baca,buty trapery,łąka krokusowa  - góry,

-kwiaty,pszczoła,żaba,motyl -łąka,

-traktor,kombajn,kaczki,pole - wieś,

Karta pracy,cz.4,s.64-65.

Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat,

odczytanego przez Rodzica.Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.

Kolorowanie rysunków.

Rebus fonetyczny.

Rodzic pisze wyrazy:

lalka (I)       róża (a)      łopata (t)        wagon (o)

 3                   4                5                   4

dziecko wyodrębnia głoski wskazane liczbami i odczytuje

-podaje całą nazwę  nowej pory roku - lato

Układnie zdań na temat lata.np.( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy)

-Latem na polu dojrzewa zboże.

-Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

-Latem w lesie rosną jagody... 

Dziecko układa zdania, Rodzic zapisuje.Potem przypomina je  dziecku, a ono w nich liczy wyrazy.

Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

 Pędzi po torze szybko, z daleka,

 bo tłum podróżnych na stacji czeka (pociąg)

         Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

         Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę,a pod nią konie,

cylindry - nie na głowie.

A  w  środku siedzi człowiek. (samochód)

       Ta wielka latająca maszyna

       owada -ważkę, przypomina. (helikopter)

Propozycja dla chętnych dzieci -proszę wykonać pracę plastyczną

-"Wakacyjny wypoczynek"-technika wydzieranka z kolorowego papieru.

2.Ćwiczenia gimnastyczne- zestaw z dnia 12.06.2020 r.

III.Karta pracy,cz.4,s.66.

   Określanie,dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami.

   Kolorowanie kwiatów.

   Karta pracy,cz.4,s.67.

  Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej - obrazków zwierząt leśnych.

  Kończenie rysowania linii miedzy kwiatami według wzoru z poprzedniej karty.Kolorowanie kwiatów.

 Proponuję obejrzeć na YouTube:

*Bajki Gilusia odcinek 85, dodawanie i odejmowanie https://www.youtube.com/watch? v=B1jF6hjF_8

-Lato -przyroda,wakacje,co robić nad morzem w górach- film edukacyjny AbcZabawa

 https://www.youtube.com/watch? v=V66JIqfcgA

-Bezpieczne wakacje https://www.youtube.com/watch? v=OiidgRGFl60

-Morskie i lądowe przygody Wojtka Kwioka i Niedźwiadka- Bajkowisko

                Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.62.

 Słuchanie dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji.

 Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

 Karta pracy (B) s.77. Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego ,co się w nich ukryło.

 Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1.Zabawy przy piosence - "Plecak,torba i walizka"-Fasolki

    Proszę zobaczyć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=OXZaq2kIv20

Rozmowa na temat piosenki.

-Z ilu zwrotek składa się piosenka?

-Czy posiada refren?

-Jest wesoła,  czy smutna?

-O czym opowiada?

Podkreślenie walorów  wakacyjnych podróży dla zdrowia i kondycji fizycznej.

Propozycje zabaw przy piosence:

- wyklaskiwanie rytmu piosenki,

-uderzanie rękoma o kolana,

-dostawianie nogi do nogi + klaśnięcie,

-wygrywanie melodii za pomocą instrumentów perkusyjnych jakie mamy w domu

(grzechotka,bębenek,klocki,torebki foliowe...)

Uczymy się tej piosenki na pamięć.

2.Wykonanie pracy-"Wakacyjny pociąg"

 Karta pracy,cz4,s.62-63 (fragment)

 kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.

Wskazywanie morza,gór na mapie Polski.

Dla chętnych dzieci propozycja: Jak zrobić pociąg? https://www.youtube.com/watch? v=j4WqXqtdcw

III.Karta pracy,cz.4,s.63

 Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu)

Książka- s.94. Tworzenie mapy skojarzeń do wyrazu wakacje .Przeczytaj i dopowiedz.

Doświadczenia i obserwacja -"Czy powietrze jest czyste?

Ćwiczenia oddechowe.

Dziecko dmucha na kawałki bibułki na przemian -delikatnie, mocno.

Rodzic wyjaśnia,że ludzie oddychają jednym ze składników powietrza -tlenem,

a narządem służącym do oddychania są płuca.

Zabawy powietrzem.

 Pomoce: waga szalkowa balony- nadmuchany i zwykły.

-wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.

-ważenie na wadze szalkowej balonów- z powietrzem i pustego.

Wniosek:

-powietrze jest bezbarwne,nie ma zapachu,waży niewiele... itd.

 Zabawa-Waciki kosmetyczne.

Sprawdzanie czystości powietrza na placu przed domem i przy ruchliwej ulicy( podczas zabaw na świeżym powietrzu).

Dziecko bierze wacik,wyciera nim listki nisko rosnących drzew i krzewów przed domem

i przy ruchliwej ulicy. Porównuje stopień zabrudzenia wacików.

Wyciąganie wniosków:

-powietrze jest zanieczyszczone,

-zanieczyszczają je między innymi spaliny samochodów,zakłady pracy,samoloty,...- dopowiadamy.

Proponuję obejrzeć na  YouTube:

-Zagadki dźwiękowe https://www.youtube.com/watch? v=eVPhhfQ9Xuc

-* Bawimy się i liczymy https://www.youtube.com/watch? v=6HcRFORs54I

-Zagadkowe lato https://www.youtube.com/watch? v=IM6-4yMGXW4

-*Alfabet litera  U  Abc Zabawa https://www.youtube.com/watch? v=TXDMCm6QwdE

                      Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka