Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Zabawy z wykorzystaniem tekstu wiersza H.Ożogowskiej -"Na hali"

Na hali,na hali,

na zielonej hali

słychać,że już owce

górale wygnali.

         Pasą się owieczki,

         brzękają dzwoneczki,

        lecą aż pod Giewont

        góralskie piosneczki.

-Góral ci ja góral,

w górach wychowany,

mam skórzane kierpce,

serdak wyszywany.

       Mam kapelusz czarny,

       orle nam nim pióra.

       Góral ci ja góral

       wychowany w górach.

Pytania:

-Gdzie słychać owce?

-Gdzie lecą góralskie piosneczki?

-Jaki strój ma góral?

Rodzic czyta  ponownie wiersz  dziecko dopowiada brakujące słowa (wytłuszczone w tekście).

Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

  Pomoce:klocki,kartoniki z liczbami i znakami: +,-,=

Zadanie 1.

Na hali,na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry uciekły.

Ile teraz  masz owiec, juhasie?

  Dziecko układa 10 klocków.Odsuwa 2.

  Udziela odpowiedzi na pytanie:

  Teraz jest owiec 8

    10-2=8  (przedstawia za pomocą kartoników z liczbami i znakami)

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

ale cztery starsze owce

uciekły z zagrody

Policz teraz szybko mi -

ile owiec w zagrodzie śpi?

 Dziecko układa 9 klocków.Odsuwa 4.

 Odpowiada-teraz jest owiec 5 

  9-4=5   (przedstawia za pomocą kartoników  z liczbami i znakami)

Zadanie 3.

Na hali,na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi -

ile wszystkich  owiec

w zagrodzie śpi?

Dziecko układa 7 klocków.Dodaje 3.

Odpowiada- teraz jest owiec 10

7+3=10 (przedstawia za pomocą kartoników z liczbami i znakami)

Zadanie 4.

Na łące pod górą

juhas owce pasie;

cztery czarne owce

i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

Dziecko liczy i podaje prawidłową odpowiedź,

przedstawia działanie za pomocą kartoników z liczbami i znakami).

Bawimy się z dzieckiem dalej...

2.Ćwiczenia gimnastyczne z dnia: 12.06.2020 r.

III.Karta pracy (B) s.76.Kolorowanie pól zgodnie z kolorami kropek.

    Określanie, o czym śniła Ada.

   Książka(s.92-93). Czytanie tekstu o wyjściu mamy,Olka i Ady do kina na film o małpce.

   Rytmizowanie fragmentu wiersza:

   Góral ci ja góral, w górach wychowany,

   mam skórzane kierpce,serdak wyszywany-

  z jednoczesnym wykonywaniem prostych ruchów

  (klaskaniem,tupaniem,podskakiwaniem,wymachiwaniem nogami).

  Proponuję obejrzeć na YouTube:

-Piękno polskich gór- Tatry...

-Strój górali podhalańskich- Fundacja Braci Golec

- W murowanej piwnicy-piosenka

-Taniec zbójnicki - Bukowina Tatrzańska 2014

*Nauka sylab z rysunkami -Abc Zabawa

                    Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

      

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.60.

Wykonanie łódki według instrukcji.Rysowanie pośladach.

Ćwiczenia poranne:

1.Zabawa orientacyjno-porządkowa - "Letni spacer"

Dziecko spokojnie biega po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło:"Spacer"-chodzi swobodnie po podłodze.

2.Zabawa ruchowa z elementem skoku -"Przeskakujemy morskie fale"

Dziecko wykonuje obunóż skoki  do przodu- naśladuje przeskakiwanie fal.

3.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania- "Szukamy muszelek".

Dziecko naśladuje chodzenie na czworakach po wodzie,szuka muszelek;

co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga dłonie przed siebie -pokazuje uzbierane muszelki.

4.Ćwiczenia tułowia -"Puszczamy kaczki".

Dziecko wykonuje przysiad,naśladuje podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonuje  raz jedną ,raz drugą ręką.

5.Zabawa ruchowa z elementem równowagi- "Sprawdzamy temperaturę wody"

Dziecko stoi w lekkim rozkroku.Uderza palcami stopy przed sobą i szybko stawia stopę na podłodze.

Ćwiczenie wykonuje raz jedną ,raz drugą nogą.Na sygnał-klaśnięcie-dziecko wykonuje skok do wody z przysiadem.

6.Zabawa uspokajająca- "Marsz po kole"

Dziecko maszeruje po kole;rytmizując tekst:Wakacje,wakacje to radości czas, i klaszcze;

niechaj wita je  z uśmiechem zawsze każdy z was- wykonuje ukłon.

II.1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej -Zaremby - "Wakacyjne podróże'

Książka (s.84-85). Proszę  obejrzeć  na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=sywriIWvGJg

Rozmowa na temat opowiadania.

-Co Olek ,Ada i Tata planowali z samego rana?

-Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

-Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

-Co wskazywał palec Olka?

- Co wskazywał palec taty?

-Gdzie chciała pojechać mama?

Co wspominała cały czas Ada?

Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

2.Wykonanie pracy plastycznej- "Wakacje na Wybrzeżu".

Słuchanie nagrania Morza szum...na  plaży w Jastarni   https://www.youtube.com/watch? v=rblTrPp16jk

-Czego odgłosu słuchaliście?

-Czy ten odgłos był przyjemny?

-Pokaż rękami ,jak porusza się fala.

Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego (Pomoc - książka,atlas,mapa...)

Można razem z dzieckiem odczytać nazwy kilku miejscowości leżących na Wybrzeżu.

Wykonanie pracy: wyprawka,karta 4,karta z bloku technicznego,klej,

farby plakatowe,pędzelek,kubeczek z wodą.

Wypychanie z karty gotowych elementów.Malowanie kartki z bloku technicznego tak,

aby była podzielona na trzy pasy:

-żółty(piasek na plaży),

-niebieski (morze),

-jasnoniebieski (niebo),

Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej,pomalowanej kartce.

Wypowiadanie się na temat swojego wytworu, swojej pracy.

III.Karta pracy,cz.4,s.61.

 Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki.

Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.

Proponuję obejrzeć na YouTube:

* Domowe zabawy - pudełkowe kodowanie    https://www.youtube.com/watch? v=HHtiWXrRgMo

*Nauka pisania liter  Abc Zabawa     https://www.youtube.com/watch? v=qd0pVAtkQA  

*Alfabet litera - R     Abc Zabawa     https://www.youtube.com/watch? v=kVecYa1BPEI

                    Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Poprawianie błędów gramatycznych(i logicznych) w zdaniach.

Rodzic mówi zdania,w których celowo zostały wprowadzone błędy.

Dziecko powtarza je ,ale już bez błędów.

Przykładowe zdania:

-Jaś zjadła makaron.

-Tomek zrobili zamek z klocków.

-Ania wziął książkę.

-Ten lalka mówi: mama.

-Ta telewizor kupiła babcia.

-Mój mama ma niebieskie oczy.

-Jutro obejrzałem film.

-To drzewo rośnie w sadzie.

-Wczoraj rozbiłem książkę.

-On wzięła ciastka.

-Chłopcy zrobiły bałwana.

Ćwiczenia poranne z dnia -8.06.20 roku.

II.1.Słuchanie wiersza J.Koczanowskiej - "Przyjaciel"

Nie musisz mieć przyjaciół stu.

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy,byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

      Przyjaciel to jest taki ktoś,

      kto nigdy nie zawiedzie,

      a poznasz go, bo z tobą jest,

      gdy coś się nie powiedzie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

gdy dobrze jest - to cieszy się,

gdy źle - pocieszyć umie.

Rozmowa na temat przyjaciół.

-Kogo można nazwać przyjacielem?

-Co to znaczy,że przyjaciel nigdy nie zawiedzie?

-Czy macie przyjaciela?

     Słuchanie opowiadania D.Wawiłow-"Chcę mieć przyjaciela"

     Proszę obejrzeć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=SfMCatGmJ3Q

Rozmowa na temat opowiadania.

-Kogo chciała mieć Julka?

-Czy Kasia i Dominika zostały przyjaciółkami Julki?Dlaczego?

-W co dziewczynki bawiły się na podwórku?

-Czy Grzesiek zachowywał się grzecznie na podwórku?

-Czy powinno się wykorzystywać swoją siłę w stosunku do słabszych?

-Co robiła Julka z Mikołajem?

-Dlaczego Mikołaj nie chciał dłużej jeździć z Julką na rowerze?

-Kto został przyjacielem Julki?

-Co znajdowało się na podwórku?

Dla chętnych dzieci:narysujecie obrazek dla swojego przyjaciela

lub  możecie wykonać zakładkę do książki  dla ulubionej koleżanki lub kolegi.

2.Ćwiczenia gimnastyczne

1.Zabawa orientacyjno - porządkowa -"Motyle"

Dziecko - "motyl" biega po pokoju z ramionami  rozłożonymi  w bok przy dowolnej muzyce.

Podczas przerwy w muzyce złącza ramiona i ląduje " na kwiatku"(dywanie) wykonując przysiad.

2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych -"Pompujemy dętkę rowerową"

Dziecko stoi w lekkim rozkroku;prawą  ręką chwyta za lewą stopę,lewą ręką naśladuje

ruch wciskania i wysuwania tłoka pompki. Po chwili zmienia ręce.

3.Ćwiczenie ramion-  "Spływ kajakiem"

Dziecko w siadzie prostym,trzyma w rękach chustkę,naśladuje poruszanie wiosłem

w tempie wolnym i szybszym,przechylając tułów w prawą,a następnie  w lewą stronę.

4.Ćwiczenie  równowagi-"Kto utrzyma"

Dziecko staje na jednej nodze,próbuje utrzymać klocek położony na kolanie uniesionej nogi.

Po chwili zmienia nogę.

5.Skoki -"Skacz przez szczebelki"

Dziecko układa chustki na podłodze jak szczebelki drabinki; przeskakuje przez nie obunóż,

w tempie wystukiwanym przez rodzica na klockach.

6.Ćwiczenie wyprostne i uspokajające _"Prostujemy plecy"

Dziecko maszeruje po obwodzie koła do przodu i do tyłu, z chustką uniesioną oburącz  nad głową.

 

III.Rozmowa na temat zachowania się względem nieznajomych zaczepiających dzieci,np.na podwórku.

 Słuchanie wiersza J.Koczanowskiej -"Nie wolno!"

Nawet małe dziecko  dobrze  o tym wie,

kto jest znajomy,a kto obcym jest.

Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,

ale gdy ktoś obcy,trzeba uważać!

        Nie wolno zaufać,nawet gdy ktoś mówi,

        że zna mamę i tatę i bardzo nas lubi.

        Nie wolno przyjmować słodyczy,podarków

        lub iść z nieznajomym na spacer do parku.

Rozmowa:

- Czy powinniśmy rozmawiać  z nieznajomym,jeżeli kuszą nas zabawką,słodyczami? Dlaczego?

-Czy powinniśmy o tym powiedzieć rodzicom?

-Co powinniście zrobić,gdy ktoś zachowuje się dziwnie? (rodzic mówi,że jeżeli spotka dziecko

taka sytuacja,powinny powiadomić o tym rodziców).

Proszę obejrzeć na YouTUbe:

-Włącz ostrożność - film edukacyjny https://www.youtube.com/watch? v=esOOOBRePPS

-Bezpieczne zachowania odc7. https://www.youtube.com/watch? v=YZOw6JvT5Ug

* ćwiczenia  spostrzegawczości- zadania dla małych bystrzaków (5) https://www.youtube.com/watch? v=kb4rKT6UAs

*Nauka sylab z rysunkami AbcZabawa https://www.youtube.com/watch? v=6ZqaAZhDFVIc

*Ćwiczenia motoryki małej -Dziurawa wieża https://www.youtube.com/watch? v=AESGVXTf-Q

*Integracja sensoryczna- Si w domu zabawa nakrętkami https://www.youtube.com/watch? v=ZRd88_opbiA

                            Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Wyodrębnianie słów w zdaniach.

Rodzic mówi zdania,a dziecko liczy w nich słowa.

Moje podwórko znajduje się między blokami. (6)

Jest tam huśtawka w zielonym kolorze.(6)

Piaskownica pełna żółtego piasku.(4)

Jest też mała karuzela.(4)

Dla odważnych ustawiono tor przeszkód.(5)

Ćwiczenia poranne z dnia 8.06.2020r.

II.1. Dzielenie słów na głoski (lub sylaby).

Rodzic podaje nazwy przedmiotów: rowery,łopatka,foremka,wózek,lalki,piłka...

Dziecko dzieli te wyrazy na głoski i sylaby.

  Zabawy przy piosence: "Słoneczko dzisiaj późno wstało"

 Proszę zobaczyć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=ic2Bj7xCO

Rozmowa na temat piosenki.

-Czy słoneczko było wesołe?

- Jaki humor miało słoneczko?

Propozycje zabaw przy piosence:

- wyklaskiwanie rytmu,

-uderzanie rękoma o kolana + klaśnięcie w dłonie,

-machanie rękoma- "wycieraczki"

-wygrywanie rytmu za pomocą instrumentów perkusyjnych które mamy w domu:

 (grzechotki dziecięce,butelka plastikowa z kaszą w środku, łyżki drewniane,pokrywki od garnka...itp)

 Uczymy się tej piosenki na pamięć.

2. Zabawy w piaskownicy- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

 Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w piaskownicy.Rodzic robi  pięć babek z piasku,

wykorzystując foremki w kształcie rybki i cztery babki z foremki w kształcie autka.

Mama mówi: Zrobiłam  pięć babek, a potem jeszcze cztery. Ile mam razem babek?

Dziecko liczy i mówi: Pięć i cztery to razem dziewięć.Zrobiła mama dziewięć babek.

Mama robi dziesięć babek z piasku. Cztery niszczy ,a piasek zsuwa do piaskownicy.

Mówi:Zrobiłam dziesięć babek.Cztery  się zniszczyły.Ile babek zostało?

Dziecko liczy na palcach i odpowiada: Zostało sześć babek.

Potem dziecko robi babki.Określa sytuację(ubyło lub przybyło) i podaje wynik.

(W waszej zabawie foremki będą miały inny kształt)

III.Karta pracy,cz.4,s.59.Rysowanie szlaczków po śladach i samodzielnie.

Rysowanie rybek i fal po śladach.Kończenie rysowania rybek według wzoru.Kolorowanie ich.

Proponuję zobaczyć na YouTube:

*Liczenie i dodawanie na cukierkach https://www.youtube.com/watch? v=VL7s-ENTyXo

*Nauka liczenia z ciastoliną https://www.youtube.com/watch? v=fxpoaoXLlzw

-Chmury,wideo edukacyjne https://www.youtube.com/watch? v=PVGjzJYrMdM

-Skąd ten wiatr- odcinek 12 https://www.youtube.com/watch? v=DPlcLAPp2TO

*Bajki Gilusia odcinek 33 https://www.youtube.com/watch? v=xu8zcsTCimg

*Burza.Wszystko zaczyna się od przedszkola  https://www.youtube.com/watch? v=6x1FKDwzUeM

-Złota książeczka   Bajkowisko  https://www.yuoyube.com/watch? v=LKT1NHGNM8Y

                          Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.56-57.Opowiadanie co dzieje się na obrazku.

Odszukiwanie na dużym obrazku przedmiotów,roślin umieszczonych na dole karty.

Proszę zobaczyć na YouTube: "Duże sprawy w małych głowach"

https://www.youtube.com/watch? v=N1sTKBOS78A

Ćwiczenia poranne z dnia -8.06.2020roku.

II.1.Zabawa: Co ja robię?

Rodzic naśladuje różne czynności,które można wykonywać na podwórku, a dziecko je nazywa.

Np.robienie babek z piasku,jeżdżenie na rowerze,bieganie,skakanie na skakance, granie w piłkę,siedzenie na ławce...

-Gdzie możemy to robić?

  Słuchamy wiersza L.J.Kerna - "Nasze podwórko'

 Nasze podwórko to miejsce,

 Które najlepiej  znamy.

 Wszyscy,

Bez żadnych wyjątków,

Takie podwórko mamy.

      Nasze podwórko to teren

      Najbardziej  nam bliski na ziemi.

     W zimie śnieg na podwórku leży,

     A w lecie się trawa zieleni.

Gdy słońce świeci na niebie,

Wesołe jest nasze podwórko,

Smutniejsze zaś, gdy się zjawi

Pan deszcz

Z ponurą córką chmurką.

      Czasami z naszego podwórka,

      Na  którym się co dzień bawimy,

      Widać wieże kopalni

       Lub wielkiej huty kominy, (...)

Rozmowa:

-Co to za miejsce,które dzieci znają najlepiej na świecie?

-Czy wy macie swoje podwórka?

-Kiedy podwórko jest wesołe?

-Kiedy jest smutne?

-Co znajduje się na podwórku?

-Jak wyglądają wasze podwórka?

Rodzic mówi nazwy przedmiotów znajdujących się na podwórku: huśtawka,piaskownica,

piasek,trawnik,zjeżdżalnia,ławka...itd - dziecko dzieli te wyrazy na sylaby i głoski.

Dla chętnych dzieci - narysujcie "Plan swojego podwórka". Potem  dziecko przedstawia go rodzinie

omawia wygląd i wyposażenie swojego podwórka.

2.Doświadczenie i obserwacja -poznajemy właściwości powietrza.

Pokazujemy dziecku baloniki- nadmuchany i nienadmuchany.

-Czym  różnią się te baloniki?

-Co znajduje się w nadmuchanym baloniku?

-Czy w nienadmuchanym baloniku nie ma w cale powietrza?

Sprawdzamy, za pomocą doświadczeń,jakie cechy ma powietrze.

-Jaki  zapach  ma powietrze? (Jest bezwonne).

-Czy powietrze znajduje się tylko w baloniku? (Jest wszędzie wokół nas).

- Spróbujcie dotknąć powietrza.(Powietrze jest przezroczyste).

      WNIOSEK: powietrze jest bezbarwnym,bezwonnym gazem.Oddychamy,wciągając powietrze  do płuc.

Sprawdzanie,czy powietrze ma ciężar.

Każdy człowiek ma jakiś ciężar.Czy powietrze też ma jakiś ciężar?Sprawdźmy to.

Rodzic umocowuje do dwóch końców deseczki (patyczka) dwa jednakowe,

nadmuchane do takiej samej objętości, balony i równoważy deseczkę za pomocą

podpórki lub sznurka zawieszonego w połowie jej długości (można użyć wagi szalkowej).

Dziecko stwierdza, że ramiona wagi są w równowadze.

-Jakie są baloniki?(Takie same).

-Co możecie powiedzieć o wadze tych baloników?(Baloniki ważą tyle samo).

Rodzic nakłuwa jeden z balonów w jego dolnej części.Dziecko obserwuje zachowanie się wagi.

Stwierdza,że ramię wagi po stronie przekłutego balonu podnosi się, a po stronie nadmuchanego balonu opada.

- Co się  zmieniło, że ramię wagi opadło? ( W przekłutym baloniku nie ma powietrza i dlatego

  jest on lżejszy niż balonik, w którym zostało powietrze).

   WNIOSEK: powietrze też ma swój ciężar. 

    Na koniec  bawimy się balonikiem  np. przy dowolnej muzyce.

III.Karta pracy,cz.4,s.58.Opowiadanie  o tym jak Ada i Olek obchodzili Dzień Dziecka.

Układanie zdań o każdym obrazku.Ozdabianie pola z imieniem.

Proszę zobaczyć na YouTube:

-Jak się czuje miś? Piosenki dla dzieci.Lulek.TV https://www.youtube.com/watch? v=YfM-p2u4B3g

-Domowe przedszkole -emocje. https://www.youtube.com/watch? v=yghwDetHiI

-Emocje i uczucia.Piosenki dla dzieci Little Baby Bum https://www.youtube.com/watch? v=dThoJhxoE2Q

-32 Prostych domków które wykonasz w jeden dzień https://www.youtube.com/watch? v=OWmuEwP81A

                    Miłej zabawy - pozdrawiam P.Dorotka