Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.55.

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu.Kończenie rysowania wag według wzoru.

Ćwiczenia poranne

1.Zabawa orientacyjno - porządkowa - "Samoloty"

Dziecko biega po pokoju z rozłożonymi w bok ramionami przy akompaniamencie instrumentu.

Podczas przerwy w grze złącza ramiona i "ląduje na lotnisku",wykonując przysiad.

2.Ćwiczenia wyczucia ciała i przestrzeni - "Wiatraczki"

Dziecko obraca się wokół własnej osi z rozłożonymi  w bok rękami, w jedną i w drugą stronę.

3.Ćwiczenia rąk i nóg - "Spacer raków"

Dziecko porusza się tyłem, w siadzie podpartym, w różnych kierunkach.

4.Podskoki - "Skaczące piłeczki"

Dziecko podskakuje nisko - przy przy szybkich uderzeniach w instrument, wysoko - przy wolnych uderzeniach.

5.Ćwiczenia równowagi - "Na huśtawce"

 Dziecko dobiera się w pary, ćwiczący podają sobie ręce;naprzemiennie wykonują przysiady.

6.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - "Myjemy się po zabawie"

Dziecko naśladuje mycie poszczególnych części ciała swojego partnera.

7.Ćwiczenia uspokajające - Maszerujemy i mówimy"

Dziecko maszeruje po obwodzie koła,rytmicznie klaszcząc i powtarzając rymowankę:

My jesteśmy dzieci,my kochamy słońce,ptaki śpiewające i drzewa szumiące.

 

 II.1Słuchanie opowiadania J.Papuzińskiej "Parasolka i spadochron.

Jedne parasolki są od słońca,a drugie - od deszczu. I właśnie taka kolorowa i jedwabna

parasolka od słońca poszła sobie któregoś dnia na pokazy lotnicze.

Oczywiście nie poszła sama, tylko ze swoje panią, która przez cały czas trzymała ją za rączkę.

Kiedy na niebie pojawił się samolot,parasolka zaczęła klaskać, a kiedy z samolotu wyskoczył

biały spadochron,parasolka podskoczyła w górę i krzyknęła na cały głos:

- To mój wnuczek! To mój wnuczek teraz skacze! Patrzcie ludzie, jakiego mam dzielnego  wnuczka

i jak mój wnuczek ładnie się rozwija!

Tak właśnie zawołała i pomachała drewnianą rączką białemu spadochronowi.

A wielki spadochron rozwinął się wtedy jeszcze piękniej i patrząc na ziemię,powiedział do skoczka:

-Ta mała parasolka to moja babcia. Musimy ładnie wylądować,żeby nie przynieść wstydu!

Rozmowa -dziecko wypowiada się na temat postaci występujących w opowiadaniu

-Jak wygląda babcia,a jak jej wnuczek?

Czytanie całościowe wyrazów: mama,tata, samolot,

spadochron,babcia,parasolka -dzielenie wyrazów na sylaby,głoski.

2. Praca plastyczna- "Spadochron"

Przygotowanie materiałów: kwadratowego kawałka cienkiej foli,materiału,włóczki,

kordonka,małej figurki np.: z jajka niespodzianką lub kamyka niewielkich rozmiarów.

Sposób wykonania: dziecko przywiązuje do rogów kwadratu kawałki włóczki lub kordonka;

drugie końce przywiązuje do figurek,składa rogi kwadratu do siebie;podrzuca spadochron do góry;

obserwuje wypełnienie czaszy spadochronu powietrzem i jego opadanie.

Takim spadochronem  możemy pobawić się na naszym podwórku np.:w  "Dzień wiatru"

obserwujemy jak długo utrzyma się  spadochron   w powietrzu.

Nawiązanie rozmowy na temat powietrza: gdzie się znajduje,

czy ma kolor,kształt, w jaki sposób można poznać,że znajduje się wokół nas.

- szukamy oznak wiejącego wiatru (poruszające się listki na drzewach,trawa...)

-próbujemy określić kierunek wiejącego  wiatru,

-dziecko patrzy na kierunek  odchylenia spadochronu, chusteczki, listka,...itp.

Zobacz na YouTube:Jak zrobić spadochron https://www.youtube.com/watch? v=Ohkame4B8Wo

 

III.Ćwiczenia artykulacyjne -"Naśladujemy odgłosy"

Dziecko naśladuje odgłosy i głosy,o których rodzic mówi  w rymowance.

  Jedzie auto:brum,brum,brum,

 po ulicy:szur,szur,szur,

Pędzi pociąg: czu, czu, czu,

mknie po szynach:fu,fu,fu,

Tramwaj dzwoni:dzeń, dzeń, dzeń,

motor brzęczy:brzdęk,brzdęk, brzdęk,

Trąbi trąbka:tra ta ,ta,

a bębenek:bam,bam,bam,

Na to żabki:rech, rech,rech,

biały bocian:kle,kle,kle,

Konik człapie:człap,człap,człap,

woda z kranu:kap,kap, kap,

Pszczółka bzyczy: bzzy, bzzy, bzzy,

a wąż syczy: syy, syy, syy,

Baran beczy:be,be, be,

a owieczka: me,me, me,

Ćwiczenie pamięci: dziecko wymienia zwierzęta o których jest mowa w rymowance;

powtarza ciąg słów:żabka,bocian,konik,pszczółka,wąż,baran,owieczka.Zwracamy uwagę na poprawną wymowę.

Proponuję zobaczyć na YouTube:

*Zabawa matematyczna z wykorzystaniem makaronu

*Alfabet - litera S  AbcZabawa https://www.youtube.com/watch? v=FJE8ndclsAs

Droga do szczęścia- Bajkowisko https://www.youtube.com/watch? v=6PuTmPYYNXw

                       Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka

 

 

Dorota

Serdecznie witam Rodziców oraz dzieci!

I.Karta pracy,cz.4,s.54.

Rysowanie siebie w swoim ulubionym  ubraniu,ze swoją ulubioną zabawką.

Kolorowanie ramki swoim ulubionym kolorem.Samodzielnie pisanie swojego imienia i nazwiska (lub z pomocą rodzica).

Ćwiczenia: oddechowe,artykulacyjne i słuchowe,na podstawie wiersza E.M.Skorek- "Dni tygodnia"

 Jakie nazwy dni

 tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

do wyliczania,

Powietrza dużo

buzią nabiera

i na wydechu

niech dni wymienia:

-poniedziałek,wtorek,środa,czwartek,piątek,sobota,niedziela.*

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie.

- Poniedziałek,wtorek,środa,czwartek,piątek,sobota,niedziela.*

W miejscach oznaczonych gwiazdką dziecko powtarza -na jednym wydechu -nazwy dni tygodnia.

 Ćwiczenia ruchowe:-naśladowanie chodzenia po różnym podłożu i w różnych warunkach.

Dziecko naśladuje chodzenie,np.

- po piasku,

-po kamieniach,

- gdy wieje mocny wiatr,

-przez rwący strumyk,

-po głębokim śniegu... itd

II.1.Słuchanie wiersza D.Gellnerowej - "Dzieci"

 Wszystkie dzieci

na całym świecie

są takie same.

Lubią skakać na jednej nodze

i lubią zanudzać mamę.

Wszystkie dzieci na całym świecie

śpiewają wesołe piosenki,

i byle kamyk,

byle szkiełko

biorą jak skarb do ręki.

Podobno dzieci na całym świecie

bywają niegrzeczne czasem,

lecz to nie u nas,nie w naszym

mieście -

to gdzieś za górą za lasem...

Rozmowa na temat różnic i podobieństw między dziećmi na podstawie wiersza

i własnych obserwacji dzieci.

Zapoznanie z działalnością organizacji UNICEF.

Rodzic informuje dzieci,że istnieje organizacja,która dba o dzieci i ich prawa.

Powstała ona wiele lat temu(po II wojnie światowej),aby pomagać dzieciom,zwłaszcza z państw

ubogich lub objętych wojną.Ta organizacja to UNICEF.

Wysyła ona do tych państw lekarzy,nauczycieli oraz stara się,aby dzieci miały jedzenie i ubranie.

Polskie dzieci,gdy jest im źle,mogą zwrócić się o pomoc do Komitetu Ochrony

Praw Dziecka,który mieści się w Warszawie.

Wszystkie dzieci mają prawo do tego ,żeby się czuć bezpiecznie,móc się bawić i uczyć

oraz aby być kochane i szanowane.

Rozmowa z dzieckiem- "Co najbardziej lubią dzieci?

Dziecko wypowiada się, a rodzic zapisuje na kartce.

Omówienie znaczenie przysłowia - Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe; śpiewanie go na wymyślone przez dzieci melodie.

Słuchanie piosenki z aplikacji  YouTube- "Mój kolego z przedszkola"

2. Wykonanie pracy plastycznej- Zaczarowany świat dziecka"- techniką dowolną.Zwrócenie uwagi na rozplanowanie

powierzchni i jej zagospodarowanie.Prezentacja powstałej pracy;wypowiedzi autorów na ich temat.

III.Rozmowa na temat inności niektórych dzieci.

 Podkreślenie,że nikt nie może być nielubiany za swój wygląd lub sposób zachowania,mówienia.

Rodzic  mówi,że:

-Wszystkie dzieci tak samo lubią się bawić.

-Wszystkie dzieci chcą mieć koleżanki i kolegów.

-Wszystkie dzieci cieszą się,gdy jest im wesoło.

-Wszystkie dzieci płaczą,gdy jest im smutno.

Proszę obejrzeć na YouTube:

 Zagubiony - https://www.youtube.com/watch? v=pVMSJG2v7nO

 Duże sprawy w małych głowach- https://www.youtube.com/watch? v=N1sTKBOS78A

 Dzieci świata -film edukacyjny https://www.youtube.com/watch? v=MtevcdDOGg

 *Klamerkowe zabawy cz. I.

 Kubusiowe opowieści o przyjaźni https://www.youtube.com/watch? v=12noA3Z8 - Zw

 *Alfabet -litera R https://www.youtube.com/watch? v=KVecYa1BPEJ

                       Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

I. Rymowanka -"Grządka czy rabatka"

 Są w nim grządki i rabatki,

 posiejemy na nich kwiatki,

 to znów marchew i cebulę,

a wśród drzewek staną ule.

W nim owady przebywają,

z roślin nektar wciąż zbierają.

Swą urodą oczy cieszy,

Tu odpocząć każdy śpieszy.

Ogrodnika już witamy,

jego pracę podziwiamy. (ogród)

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ogrodu.Możemy pokazać ilustrację ogrodu z książki lub gazety.

Ćwiczenia gimnastyczne  z dnia 25.05.2020 roku.

II.1. Słuchamy opowiadania- "Pomocnik Maciek"-B.Formy

 Pan Jan całe popołudnie pracował w ogrodzie.Maciek dzielnie mu pomagał.

Słońce grzało coraz mocniej. Śpiewały ptaki i pachniało wiosną.

-Dobrze wnuczku.Teraz posiejemy pietruszkę,marchew i groch.

-Mogę mieć swoją grządkę?Będę o nią dbał, obiecuję -poprosił Maciek dziadka.

-Oczywiście - pan Jan uśmiechnął się,sięgając po nasiona.

Zatem do pracy.Ja robię rowek,a ty wkładasz nasiona i lekko zasypujesz ziemią.

Maciek bardzo przejęty uważał,żeby każde ziarenko trafiło w wyznaczone miejsce.

Kiedy podlewali posiane nasiona nagle chłopiec dostrzegł coś żółtego.

-Dziadku tam koło płotu - wskazał zaciekawiony.

-To żonkile.Chodź zobaczymy  je z bliska.

-Jakie  śliczne,delikatne - Maciek pochylił się nad kwiatami.

-Jest coraz cieplej,za parę dni zazieleni się cały ogród. Jeżeli chcesz będziemy

tutaj zaglądać codziennie.

-Jasne,przecież muszę dbać o swoją grządkę.

Wnuczek ujął dłoń dziadka i pomaszerowali w kierunku wyjścia.

 - Dziecko wypowiada się na temat zmian zachodzących w przyrodzie w najbliższym otoczeniu.

  Zachęcanie dzieci do niesienia pomocy innym (rodzicom,dziadkom...).

  ZAGADKI: "Ogrodnik sadzi kwiaty w ogrodzie"

 1.Rodzic pisze na kartce wyrazy: buda,rak,agrest,torba,kangur,igła

 -dziecko łączy pierwsze litery w wyrazach i odczytuje - (bratki).

2.Z ilu głosek składa się wyraz - "róża" -dziecko odpowiada (4)

3.Rodzic pisze  na kartce wyrazy: raki,tor,buty,,nos,koty,

-dziecko łączy ostanie litery tych wyrazów i odczytuje -(irysy).

4.Rodzic pisze sylaby: lwy,ki,ma  dziecko odpowiednio łączy te sylaby i odczytuje (malwy,maki).

5.-Jak się te kwiaty nazywają,które w swej nazwie słowo "sto" mają.

Pytamy - Ile kwiatów posadził ogrodnik w ogrodzie? Policzcie kwiaty ,które zostały wymienione w zagadkach? (6)

2.Zabawy przy piosence -"Kwiatowa wróżka"-zobacz na YouTube.

 I.Co to za ogrodnik

  posiał kwiatów tyle?

  Tulipany i kaczeńce,

  bratki i żonkile.

       Refren: To wiosna,to wiosna

                  zielona wiosna.

                 Razem z deszczem,

                 ciepłym deszczem,

                 kwiaty nam przyniosła. ) bis

  II.Spytajcie bociana,

     spytajcie skowronka,

    kto te kwiaty kolorowe

    posadził na łąkach.

                         Ref: To wiosna,to wiosna...

III.A może to wróżka,

    co wszystko czaruje,

    drzewa,łąki i ogrody

    kwiatami maluje.

                         Ref: To wiosna,to wiosna...

Rozmowa na temat piosenki.

- O czym opowiada piosenka?

- Co to za ogrodnik posiał kwiaty?

-Z ilu zwrotek składa się piosenka?

- Czy piosenka jest szybka czy wolna?

-Czy wesoła ,czy smutna?

Instrumentacja piosenki na instrumentach perkusyjnych jakie macie w domu(łyżki drewniane,

klocki,grzechotki zrobione z butelek,...itp.

Ćwiczenia emisyjne:powtarzanie fragmentów melodii na sylabach:na,na,ta, ta,da,da,

-wspólne śpiewanie refrenu z rodzicami.

Dla chętnych dzieci- praca plastyczna:Jak zrobić wiosenny bukiet z roli? https://www.youtube.com/watch? v=ZsAMDJv7POE

III.Tworzenie zdrobnień od imion:

- Zofia-Zosia,Katarzyna-Kasia,

-Irena- Irenka, Marta-Martusia,

-Anna-Ania,Szymon-Szymonek,

-Jakub-Kubuś,Michał-Michałek, - proszę dopowiedzieć- dalej bawimy się  z dzieckiem.

Proszę zobaczyć na YouTube:

-Zagadki o zawodach https://www.youtube.com/watch? v=oQMy_KCmRc

-Alfabet -liter P-Abc Zabawa https://www.youtube.com/watch? vtrqX89JMŁ08

-Ogródek warzywny -historyjka obrazkowa + praca plastyczna https://www.youtube.com/watch? v=F9Na7whfAl4

-Wędrówki Skrzat Borówki -Ogród-https://www.youtube.com/watch?v=HkbblzMIIEo

-Zabawy matematyczne dla dzieci -pozytywnie nakręcona...

   W poniedziałek wasze święto- Z okazji Dnia Dziecka życzymy naszym kochanym dzieciom:

dużo radości i wspaniałej zabawy  oraz wielkiego tortu ...- P.Dorotka i P Ela

 do  życzeń dołączamy piosenki na YouTube:

-Dzień Dziecka Zaczarowany świat dziecięcych lat -Teresa Sałacka...

-Koncert dla dzieci z okazji dnia Dziecka- Maribella...

-Życzenia z okazji Dnia Dziecka-Szkoła Podstawowa i...

                     Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka zapraszam -dnia 5.06.20r.

 

  

           

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

I.Wypowiedzi dzieci na temat:Kim będę w przyszłości?,

inspirowane wierszem M.Buczkówny  pt.: "O czym chłopcy rozmawiali"

      Jurek:

Będę szoferem.

Przy kierownicy

mógłbym siedzieć cały dzień.

bez różnicy,

w osobowym czy w ciężarowym wozie.

Albo z ulicy na ulicę

autobusem będę was  woził.

      Wojtek:

 Ja tam wolę być pilotem.

 Za parę lat,

 może  za kilkanaście,

będę latał samolotem,

mogę zwiedzić cały świat.

    Antoś:

Co tam najszybsze auto,

samolot,odrzutowiec -

lepiej być astronautą!

No,sam powiedz -

siadasz do rakiety

(oczywiście w skafandrze

bardzo szczelnie zamkniętym),

lecisz -

lądujesz w gwiazdach.

To jest jazda!

Wypowiedzi na temat zawodów,o których marzyli chłopcy z wiersza.

Opowiadanie o tym,co dzieci chciałyby robić w przyszłości i dlaczego.

Ćwiczenia poranne z dnia 25.05.20 roku.

II 1.Zabawa dydaktyczna _"Czego potrzebują do pracy -kucharz,piekarz i fryzjer?

  -  Segregowanie przedmiotów według przeznaczenia do danego zawodu (potrzebne  kucharzowi,piekarzowi,fryzjerowi).

  Dzieci kładą odpowiednie przedmioty do pętli -zrobionych z chustki, ze skakanki ,to co macie w domu.

 - Przeliczanie przedmiotów w każdej pętli.

 Dziecko liczy przedmioty,kładzie karteczkę z odpowiednią cyferką i umieszcza obok  pętli.

 - Porównywanie liczby przedmiotów w poszczególnych pętlach.

  Dziecko określa , w której pętli jest najwięcej przedmiotów, w której najmniej,a w których pętlach tyle samo.

  Zabawa - "O jeden mniej,o jeden więcej"

  Rodzic  powoli i mocno  uderza-klocek o klocek. Dziecko liczy uderzenia, a potem,jeżeli rodzic podnosi rękę do góry,

 podskakuje o jeden raz więcej niż uderzył  - klocek o klocek. Jeżeli rodzic opuści rękę w dół,wówczas dziecko

 podskakuje o jeden raz mniej iż uderzył - klocek o klocek.

 Dziecko rysuje na kartce z bloku rysunek przedstawiający- pieczywo: (Rodzic może narysować).

 Ilustracja przedstawia narysowane pieczywo: 10-rogalików,8-bułek kajzerek, 8-chlebów.

 Proszę dzieci o pokolorowanie pieczywa.

Pytamy:

- Czym się różni pieczywo?

Dziecko otacza  pętlami  pieczywo  każdego kształtu.

- Ile pętli otrzymaliście?

Dziecko liczy pieczywo w pętlach  i porównuje jego liczbę.

 Proponuję zobaczyć na YouTube :

 Liczę -długi odcinek Luli TV https://www.youtube.com/watch? v=JlXSMBAFt-A

2.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem elementów R.Labana  z dnia 18.05.2020 roku.

 Proponuję zabawy przy piosence zobacz na YouTube:

-Kto jak skacze piosenki- @ wygibasy TV- https://www.youtube.com/watch? v=LNouuY9zrKQ

-Równowaga -@ wygibasy TV - https://www.youtube.com/watch? v=OZl7YcVASgo

III.Zabawa - "Dokończ słowo"

 Rodzic wypowiada pierwszą  sylabę dowolnego zawodu,o którym myśli  ,

a dziecko kończy słowo  np.:

le- karz,

kie -rowca,

na - uczyciel,

sprze -dawca,

pi-lot,  ...itd dopowiadamy i bawimy się z dzieckiem.

 Proponuję zobaczyć -na YouTube:

* Nauka sylab z rysunkami ( abc zabawa)https://www.youtube.com/watch? v=6Zqa2hDFVIc

*Nauka pisania polskich liter- https://www.youtube.com/watch? v=qdopVAtQqA

*Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe -bajka dla dzieci https://www.youtube.com/watch? v=ZRqT7OFEM-Q

                        Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

I.Zabawa-"Rozpoznawanie pieczywa po smaku" - słodkiej chałki,bułki kajzerki,

bułki z jabłkiem i chleba ,to co mamy w domu.

Dziecko ogląda wypieki.potem z zamkniętymi oczami próbuje kawałek pieczywa i go nazywa.

Ćwiczenia poranne-takie same jak z dnia 25.05.20r.

II.1.Słuchanie wiersza T.Kubiaka- "Kim będą"

      Kiedy Zosia będzie duża,

      już nie będzie leczyć lalek,

      a prawdziwa pani doktor

      wielkim zajmie się szpitalem.

           - A kim będzie  Kasia?

           - Wiemy! -

           woła Bolek,woła Lolek.

          -Dzisiaj uczy kotka Mruczka,

          duża - będzie uczyć w szkole.

    A Irenka szmatkę bierze,

    tu przyszyje , a  tam utnie.

   Gdy urośnie... - Już zgadliśmy!

   Będzie szyła piękne suknie.

         Zaś Martusia, ta malutka,

        bierze kredki - mądra głowa!

        dom rysuje. - Też już wiemy!

        Bedzie domy projektować.

  Rozmowa na temat wiersza.

- Co będzie robić Zosia jak dorośnie?

-Kim będzie Kasia?

-Kim chciałaby być Irenka?

-Co będzie robić Marta?

-Kim chcielibyście być, gdy dorośniecie? Dlaczego?

                  ZAGADKI

- Choć to nie rolnik,lecz rolę ma.

  Często w teatrze lub w filmie gra. (aktor)

      -Na stoliku mam nożyce,

      gdy je sprytnie w ręce chwycę,

     gdy przy pracy się uwinę,

     wnet  ostrzygę ci czuprynę. (fryzjer)

-Kto tnie materiał,aby z części małych

  zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec)

      -On w samolocie szybciej niż orzeł

       w powietrzu beczkę robić może.

      Przez ciemne chmury światło przenika.

     Każdy z was dobrze zna pana... (lotnika)

 -Wśród świateł jaskrawych pracuje,

   by potem efekty swej pracy w ciemności wydobyć

   i na białych kartkach kolory rozłożyć.

  A potem możecie w niejednej gazecie

  podziwiać ujęcia w jego pięknych zdjęciach. (fotograf)

       - Przebył śmiało wszerz i wzdłuż

         oceany,wiele mórz.

        On na mostku służby miewa,

       no i  szanty chętnie śpiewa. (marynarz)

Zabawa-Dzielenie na sylaby i głoski nazw wybranych zawodów i atrybutów tych zawodów:

 -statek,aparat, fotograf, krawiec,buty, domek,...proszę dalej dopowiedzieć.

2.Zapraszam do wykonania pracy plastycznej -"Moja mama i tata w pracy"  lub "Moja Rodzina"  -technika dowolna.

 Proponuję zobaczyć na YouTube: "Moja rodzina" - prezentacja dla przedszkolaka.

 https://www.youtube.com/watch? v=LAKgnWNLMlg

Zabawa przy piosence: Piosenka o sprzątaniu domu - https://www.joutube.com/watch? v=imOS6WkrO4w

III. Zabawa słowna- Określanie (stosując czasowniki), co robią osoby wykonujące dany zawód, np.:

   - lekarz- leczy,

  - nauczyciel- uczy,

 - piosenkarz- śpiewa,

 - fryzjer -czesze, ścina włosy,

- malarz - maluje,

- aktor- gra różne role... dopowiadamy,dalej się bawimy.

Proponuję zobaczyć na YouTube:

1.Zawody- https://www.youtube.com/watch? v=AUGHYwEgcPM

2.Zawody i miejsce pracy -bajka animowana- https://www.youtube.com/watch? v=s5gju-vNktg

*3.Alfabet -litera O https://www.youtube.com/watch? v=6BDN6NMigR

*4.Aaale zabawa- rozwijanie percepcji słuchowo-wzrokowej oraz mowy biernej i czynnej

    https://www.youtube.com/watch? v=Tiv9XyDeRsY

                               Miłej zabawy-pozdrawiam -P.Dorotka