Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Witam serdecznie  Rodziców oraz dzieci!

I.Karta pracy,cz.4,s.46 Czytanie zdań z Rodzicem lub samodzielnie.

Rysowanie swojej mamy i  taty.Nazywanie kwiatów.(róża,gerbera,...)

 Ćwiczenia poranne:

1.Zabawa orientacyjno -porządkowa - "Nisko-wysoko"

  Dziecko lekko biega po dywanie przy akompaniamencie grzechotki.

 Podczas przerwy w zabawie na hasło -"Wysoko"-staje na palcach,wyciąga ręce w górę

 i klaszcze nad głową. Znowu biega- na hasło-" Nisko"-wykonuje przysiad i uderzenie

rękami o podłogę.

2.Ćwiczenie dużych grup mięśniowych:

 Dziecko naśladuje mycie samochodu z tatą i spłukiwanie go z wodą z wiadra.

3.Ćwiczenie wyprostne:

 Dziecko zmęczone i dziecko wypoczęte.Na hasło-Dziecko zmęczone- wykonują luźny skłon w przód.

 Na hasło "dziecko wypoczęte- prostują tułów, głowę trzymają prosto.

4.Podskoki:

 Froterujemy z mamą podłogę.Dziecko rytmicznie,naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

5.Ćwiczenie równowagi:

 Rysujemy obrazek dla mamy i taty:

 Dziecko stoi na jednej nodze,a drugą rysuje w powietrzu dowolny obrazek.

Dziecko rysuje na przemian  prawą i lewą nogą.

6.Ćwiczenie ożywiające:

 Dziecko biega w różnych kierunkach z wysokim unoszeniem kolan i naprzemiennym uginaniem

 i prostowaniem rąk w łokciach.

7.Ćwiczenie uspokajające:

  Dziecko maszeruje z rytmicznym wytupywaniem i powtarzaniem rymowanki:

  Mama i tata kochają nas"- na słowo "nas"zatrzymują się i klaszczą w dłonie;

"Mama i tata mają dla nas czas"-na słowo "czas" klaszczą w dłonie.

 

II.1.Ćwiczenia w porównywaniu wzrostu.

  Mierzenie wzrostu dzieci

 Rodzic mierzy dzieci za pomocą miarki zawieszonej na ścianie. W notesie zapisuje wzrost

przy imionach dzieci.Potem wymienia dziecko ,które uważa za wysokie (ich wzrost wykracza poza średnią

wysokość 6-latka,która dla dziewczynek wynosi 120cm,a dla chłopców-122cm).

Dobieramy się w pary porównujemy swój wzrost, oceniamy-kto w parze był wyższy ,a kto niższy.

(dziecko z dzieckiem,dziecko z mamą, dziecko z tatem,...)

Karta pracy,cz.4,s.47.

Dziecko ogląda ilustracje i ocenia- Która z tych osób lub który z tych przedmiotów jest wyższy?

Dziecko- koloruje na każdym obrazku ubrania wyższych osób lub przedmiotów.

Dziecko-nakleja  zdjęcia odpowiednich kwiatów ,według wzoru (rytmu) patrzy na wzór z poprzedniej karty(str46).

2."Prezent dla mamy i taty"- proponuję wybrać wzór: zobacz na YouTube

 - Pomysły na  urocze kartki  na Dzień Matki... https://www.youtube.com/watch? v=GCS5xgDWenU

 III. Karta pracy,cz4,s.48.

   - Dziecko wyklaskuje podany rytm i powtarza z rodzicem:

   Wi-wat, ma-mu-siu! Wi-wat, ta-tu-siu! wo--łamy.

  Bo  swych  ro -dzi- ców, bo swych ro- dzi- ców  ko -cha -my!

         *-Dziecko odszukuje wśród naklejek serduszko i nakleja w pustych polach

        ,tak aby poziomo i pionowo  były serduszka zwrócone w różnych kierunkach.

    - Rysowanie serca po śladach.W każdym z nich dziecko rysuje -małe serduszko.

  Proponuję utrwalanie literek:

*Alfabet -litera N - https://www.youtube.com/watch? v=TOl824S6lkg

*Liczenie i dodawanie na zabawkach https://www.youtube.com/watch? v=dp5nOgG-NY

                          Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

 

Dorota

 Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

 W tym tygodniu będziemy wzbogacać wiedzę o rodzinie.

I.Oglądanie zdjęć rodziców,dziadków,rodziny bliższej i dalszej  oraz dzieci z rodzinnych albumów.

  Dziecko porównuje zdjęcia swoje ze zdjęciami rodziców, szuka podobieństw.

II. Słuchamy wiersza Jadwigi Kaczanowskiej - "Mama i tata"

   Mama i Tata to świat nasz cały,

   ciepły ,bezpieczny,barwny,wspaniały,

  to dobre,czułe,pomocne ręce

  i kochające  najmocniej serce.

 To są wyprawy do kraju baśni,

 wakacje w górach,nad morzem,na wsi,

        loty huśtawką,prawie do słońca

        oraz cierpliwość co nie ma końca.

        Kochana Mamo,kochany Tato

        dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

        że nas kochacie,że o nas dbacie

        i wszystkie psoty nam wybaczacie.

    Rozmowa na temat wiersza:

  -Kim dla dzieci jest mama tata?

 - Za co dzieci dziękują rodzicom?

  Zabawa- kończenie zdań:

Moi rodzice są kochani, bo...

Pomagam rodzicom  w...

Lubię być w domu, bo...

Z tatą najchętniej robię...

Z mamą najchętniej robię...

     Rodzic recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów;

       Mama i Tata to świat nasz...(cały)

      ciepły,bezpieczny,barwny...(wspaniały) ...itd.

     Proszę tego wiersz nauczyć się na pamięć.

   Praca w książce- Karty pracy,cz.4,s.44-45

  Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie w ramkach prezentów które mama

 dostała od Olka i Ady  (tort, wazon) oraz rysowanie serduszek po śladzie,bez odrywania kredki od kartki- str.44

   Łączenie pierwszych głosek z nazw rysunków. Rysowanie w ramkach prezentów,które dostał tata

  od Olka i Ady   (krawat, kaptur) , rysowanie serduszek po śladzie bez odrywania kredki od kartki -str.45

    Ćwiczenia gimnastyczne -metodą Rudolfa Labana.

  1.Dziecko biega lekko po dywanie w rytm dowolnej muzyki.

     Rodzic daje dziecku złożone paski papieru,bibuły... 

  2. "Tańczące Bibułki"-dziecko tańczy przy dowolnej muzyce i porusza paskami bibułki,trzymanymi najpierw

   w prawej , a potem w lewej ręce.Podczas przerwy dziecko układa dowolny kształt na podłodze.

  3. "Po kole"- dziecko układa koła z bibułki na podłodze i skacze dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

  4."Jak najwyżej"-dziecko wyrzuca bibułkę do góry,obserwuje jej opadanie, i łapie ją tuż nad podłogą.

  5."Sprytne palce"-dziecko chwyta palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podaje ją sobie do rąk.

  6."Rysujemy ósemkę"- dziecko przekłada bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

  7."Lustro"-dziecko ćwiczy z rodzeństwem - naśladuje ruchy współćwiczącego.

  8. Marsz- dziecko rytmicznie maszeruje dookoła pokoju przy nagraniu muzyki.Podczas przerwy

     w zabawie przykuca i wyskakuje w górę. Ćwiczenia powtarzamy. (Zamiast muzyki można grać na grzechotce...itp)

     Chwalimy dziecko za wykonane ćwiczenia.

       III.  Zabawa:Rozmowy na temat: Dlaczego kochamy rodziców ,a oni nas...

             Układanie zdrobnień do słów: mama,tata.

             mama,mamusia,mamuśka,mamunia...

             tata, tatuś,tatusiek,tatunio...

      Proponuję zobacz-na  YouTube:

    *Zadania dla małych bystrzaków (3) https://www.youtube.com/watch? v=k-keE_Vd-EE

   *Terapia ręki -wzmacnianie mięśni palców i rąk  https://www.youtube.com/watch? vqxQ8n9OpDjO

       Proszę posłuchaj bajki:

    "Nieszczęście Andzi"-Bajkowisko.pl.-słuchowisko https://www.youtube.com/watch? vh4rmz68gZ6o

                             Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

           

-

 

Ela

15 maj 2020r.

Witam rodziców i dzieci.

Dzisiaj podsumowanie zdobytych wiadomości z minionego tygodnia.

I. 

• Ćwiczenia oddechowe: "Plastelinowy labirynt".

Na kartonie z dużego bloku lub na gazecie z plasteliny tworzymy ściany prostego labiryntu, wrzucamy do niego kulkę z papieru i za pomocą dmuchania próbujemy ją wydostać.

"Świat w naszych rękach" - przypomnienie piosenki. (tekst piosenki zamieszczony jest w poprzednim zajęciu i na YouTube).

Podczas śpiewania piosenki dziecko wykorzystuje zrobione  wcześniej instrumenty, lornetkę z rolek po papierze toaletowym, siatkową kamizelkę. Dziecko ubrane w siatkową kamizelkę obserwuje pokój, widok za oknem przez lornetkę i śpiewa piosenkę, akompaniując sobie na wykonanych instrumentach.

Podsumowanie wiedzy - quiz ekologiczny.

Na początek zadajemy dziecku pytania: - Co to jest ekologia?;   Po czym poznać, że coś jest ekologiczne?;   Co już wiecie o ekologicznych przedmiotach?

Pomoce do quizu: zielone i czerwone koło.

Rodzic zadaje pytania, a dziecko udziela odpowiedź twierdzącą (zielone koło), lub zaprzeczającą (czerwone koło).

- Czy wszystkie śmieci wrzucamy do jednego pojemnika?

- Czy dzięki recyklingowi można dać drugie życie wykorzystanym już raz przedmiotom?

- Czy łatwo jest podrzeć mokrą tekturę?

- Czy do zbierania śmieci mogą się przydać rękawiczki ochronne?

- Jeśli w pobliżu nie ma pojemników do segregowania odpadów, wrzucamy je do kosza?

- Czy instrumenty muzyczne mogą być wykonane z materiałów odpadowych?

Wykonanie wspólnie z rodzicami "ekostworka".

Pomoce: kilka kartonów, klej, gazety, plastikowe butelki, plastikowe korki, plastelina, opakowania po produktach spożywczych, rolki po papierze toaletowym itp.

Rodzic wspólnie z dzieckiem tworzy ekostworka z dostępnych materiałów.

Zabawa pantomimiczna: "Bawimy się gazetami".

Pomoce: gazeta, nagranie dowolnej piosenki.

Przy nagraniu dowolnej muzyki tańczymy w dowolny sposób. Podczas przerwy w muzyce, udajemy, że gazeta jest, np.:

- tacą, na której niesiemy herbatę,

- lornetką, przez którą obserwujemy otoczenie,

- wachlarzem, którym chłodzimy się w ciepły dzień,

- piłką, którą podrzucamy i łapiemy.

 

                                                  Życzę miłego dnia i udanego weekendu. Pozdrawiam. P. Ela

Dorota

  Serdecznie witam Rodziców oraz Dzieci!

      Posłuchajcie wiersza M.Buczkówny - "Tylko jeden raz"

   Chcą żyć jak ty żyjesz,

   wszystkie na świecie zwierzęta:

  i mrówki,żaby, i żmije,

  i pszczoła wiecznie zajęta.

  I paź królowej -motyl,

  niech fruwa tęczowo -złoty,

 i ślimak środkiem dróżki

 niech pełznie, wystawia różki...

     Przypatrz się blisko dżdżownicy,

    biedronce,jak kropki  liczy,

    jaskółce,jak gniazdo kleci,

    jak pająk rozsnuwa sieci.

   Niech skacze pasikonik,

   niech świerszczyk w trawie dzwoni...

   Dala nich kwitnie łąka,dla nich rośnie las.

   Jak  i ty -żyją tylko raz.

         Rozmowa na temat wiersza:

- Czego chcą zwierzęta?

-Czy powinniśmy niszczyć łąkę, las, rzekę?

-Jak myślicie dla kogo napisany jest ten wiersz?

-Jakie zwierzęta są w nim wymienione?

- Kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody?

   Zabawa -ekspresja słowna

1. Gdzie chciałbyś  się znaleźć ?  Dlaczego?

  (  w górach, nad morzem w lesie   czy  w zadymionym mieście z dużą liczbą samochodów,

      kominami fabrycznymi,wysypiskiem śmieci)

2.Gdzie wybrałbym się na spacer?

3.Co by było, gdyby wokół nas było pełno śmieci?

4.Co mogą zrobić dzieci,by nie rosła góra śmieci?

                 Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.

                Opowiedzcie o miejscu, które wybraliście.

   Proponuję zabawy na YouTube:

* SI w domu i zabawa nakrętkami (cz1) .Integracja sensoryczna https://www.youtube.com/watch v=ZRd88_opbiA

*Jak zrobić grę Memo z nakrętek  https://www.youtube.com/watch v=i63zBDR7gc

  Proszę utrwalać poznane litery:

* Nauka literek ze Smokiem Edziem - proszę wybrać jaką chcecie - dowolną.

                   Życzę miłej zabawy - pozdrawiam P. Dorotka

 

 

  

Dorota

 Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!

    Zagadka:

   Ma koronę,choć królem nie jest.

  Pięknie szumi,gdy wiatr wieje.

  W lecie chłodzi cię przyjemnie,

  zimą stoi nagie,ale nadal piękne. (drzewo)

           Teatrzyk na podstawie utworu - " Kłopoty leśnego krasnala"


                         Na scenie jest sarenka z zajączkiem; wbiegają dzieci,krzyczą i śmiecą.

                         Zwierzątka uciekają na jedną stronę, dzieci - na drugą stronę.

           Krasnal: Co za hałas,bolą uszy,zając z sarną musieli uciec.

                       Czy nie wiedzą dzieci,że nie krzyczy się w lesie, nie śmieci?

                       Trawa wszędzie wygnieciona. Tu papier, tam puszka rzucona.

         Pszczoła: Nie wolno w lesie krzyczeć.

                       Mogłaby lipa bez powodu

                       Odmówić pszczołom miodu.

       Drzewo: Mogłaby osika ze strachu dostać bzika.

                   (Wchodzą kwiatki: Mak,Konwalia,Dzwonek).

       Mak:      My też przyszliśmy ze skargą na ludzi: i na tych małych, i całkiem dużych.

      Dzwonek:  Zrywają nas i niszczą.

      Konwalia:  Przecież  świat byłby brzydki, gdyby nie my - kwiatki.

                      (Pojawiają się Żabka).

      Żabka:     Żadna żabka kąpać się nie może,

                     bo brudna jest woda w jeziorze.

     Krasnal:    Dlaczego?

     Żabka :     Dzieci tam śmieci wrzuciły i wodę zabrudziły.

     Krasnal:    Ojej,ojej, co my teraz zrobimy?

                     (Pojawiają się dzieci z koszyczkami)

     Dziecko1 : Nie smuć się Krasnalu miły, nie  wszystkie dzieci rozrzucają śmieci.

     Dziecko2:  Zaraz wszystko posprzątamy, a śmieciarzom do lasu wejść nie damy.

     Dzieci razem: Kochane dzieci na całym świecie! Nie depczcie trawy, nie róbcie wrzawy.

                        Gałęzi nie łamcie, śmieci do kosza wrzucajcie.

     Zając z sarenką: Te prośby do was zanosimy i o spełnienie ich prosimy.

                Rozmowa:

       - Jak dzieci zachowywały się w lesie?

       - Czy leśne zwierzęta i kwiaty lękały się dzieci?

       - W jaki sposób dzieci naprawiły wyrządzone szkody?

      Dzieci mogą wykonać postacie do przedstawienia i zabawić się w teatr.

    Zabawa- ekspresja słowna:

     Dziecko wciela się w rolę lasu:

 - Jestem smutnym lasem, bo drzewa które u mnie rosną,mają połamane gałązki....itd.

- Jestem wesołym drzewem,bo zwierzęta ,które u mnie mieszkają,mają co jeść i nikt ich nie straszy...itd.

    Proponuję obejrzeć  na YouTube:

 -  Co nam daje las?  https://www.youtube.com/watch? v=GVxisJ-E8HM

 *- Wędrówki Skrzata Borówki -odc.4. Bór

 *- Liczenie i dodawanie na cukierkach dla dzieci. https://www.youtube.com/watch? v=vL7s-ENTyXo

                                Miłej zabawy - pozdrawiam P.Dorotka