Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

Super User
11 maja 2020
 
                                         Witam Biedroneczki!
 
   I znowu mamy poniedziałek w nowym tygodniu.Wydaje mi się , że macie za mało ruchu.Dlatego też na dzisiaj mam taką propozycję- poćwiczymy!
 
Prośba do rodziców o przygotowanie:
- grzechotki wykonane z pustych butelek plastikowych wypełnione grochem lub innymi ziarnami
- wstążki
 Myślę, że macie wygodny strój...i zaczynamy
 
Wyczucie( świadomość ) własnego ciała:
 
1.,,Witamy części własnego ciała"-dotykanie jedną częścią ciała do drugiej np. łokieć wita się z piętą, czoło wita się z kolanem......
Dziecko i rodzic witają się ze sobą różnymi częściami ciała: czołami, kolanami, plecami...
 
Kształtowanie poczucia rytmu
 
2. ,,Rytmiczny chód"- dziecko maszeruje po kole zgodnie z wystukiwanym przez rodzica rytmem( wolno, szybko, bardzo szybko)
Rodzic daje dziecku grzechotkę
 
3.,,Wystukiwanie rytmu"- dziecko posiada dwa przybory
Rytmicznie uderza przyborami o siebie: 4x, przed sobą 4x, za sobą 4x, nad głową4x, o kolana 4x, przy lewej stopie 4x, przy prawej stopie 4x
Przysiad-rytmiczne uderzanie grzechotkami o podłogę4xprzed sobą, podskok w górę  z równoczesnym wznosem ramion uderzając grzechotkami o siebie.
 
4.,,Bieg między grzechotkami"- grzechotki ułożone na dywanie w dowolnym miejscu.
Dziecko biega tak, aby nie przewrócić przyborów.Na sygnał siada w siadzie skrzyżnym przy swojej grzechotce i rytmicznie uderza grzechotką o podłogę 4x.
Dziecko odkłada do pojemnika jedną grzechotkę
 
5,,,Zabawa z grzechotką"- dziecko podczas czworakowania przesuwa grzechotkę raz jedną, raz drugą ręką. Na sygnał wstaje i wykonuje zadanie podane przez rodzica np. przełóż grzechotkę pod kolanem wzniesionej nogi...
 
6.,,Postaw grzechotkę , zabierz grzechotkę"- w siadzie skrzyżnym dziecko jedną ręką stawia grzechotkę, a drugą ręką zabiera ją i stawia po drugiej stronie tułowia i odwrotnie.
 
7.,,Czary mary"- dziecko zachęcone przez rodzica wykonuje ,,czary- mary"nad grzechotką. Aby groch, czy ziarno , które jest w butelce- przyborze zamieniło się w tajemniczy przedmiot należy: uderzyć 2x grzechotką o podłogę, wykonać dowolny taniec wokół grzechotki i wypowiedzieć zaklęcie,,Abra kadabra bęc".
Dziecko z butelki wyciąga wstążkę.
                                                              Zmiana przyboru
 
Wyczucie ciężaru
 
8.,,Wstążka lekka i ciężka"- zabawa wstążkowa wg. własnego pomysłu.Dziecko bawi się wstążką dając wyraz jej lekkości, następnie naśladuje podnoszenie,,grubego i ciężkiego drąga"
 
Wyczucie przestrzeni. Współdziałanie z rodzicem.
 
9. ,,Taniec"- rozwijanie obszerności ruchów,Ćwiczenia z rodzicem . Taniec dowolny w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie , dziecko odnajduje rodzica. Dostosowuje szybkość do tempa muzyki.
10.,,Tęcza"- wyczucie przestrzeni. siad na piętach. Skłony w bok- ,,malowanie tęczy " wstążką.
 
Rozwijanie wyczucia płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie
 
11.,,Pszczółki"- zabawa. Formowanie ze wstążki kwiatka( wg. wyobraźni dziecka)Dziecko zamienia się w pszczółkę i lata po pokoju jak usłyszy grzechotkę. Gdy milknie grzechotka,,pszczółka"zatrzymuje się na kwiatku.
12. ,,Zabawa w koło"- wyczucie przestrzeni
Dziecko biega wokół ułożonej w koło wstążki, następnie w środku odpoczywa.
 
Odpoczynek - relaks
 
13. Relaks przy muzyce- ćwiczenia uspokajające.
Dziecko kładzie się na dywanie , miarowo oddycha
 
                                                                                              Życzę dobrej zabawy, p. Krysia