Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Danuta

Zabawy na wiejskim podwórku.  9.04 2021

Witam  Dzieci  i Rodziców.

1.Zabawa przy piosence „Gdacze kura ko.ko.ko” https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

2Na początek przygotujcie kilka zabawek np. lalki ,misie, samochody, mogą być klocki różnej wielkości, ale mogą być też różne zwierzątka. Potrzebne będą sznurki rożnej długości, lub  mogą być paski   wycięte z gazety rożnej długości i różnej szerokości.                                                                                                                                                       Szeregowanie według wielkości.                                                                                                                       Ustawcie zabawki od najmniejszej do największej i policzcie zabawki w każdej grupie. Porównajcie których jest więcej ,których mniej.(stosujemy znaki mniejszości <, większości > równości =, 6- latki).                                                                                                                                                                                                  Szeregowanie według długości.                                                                                                                     Przygotujcie np. sznurki, paski z gazety  różniące się znacznie długością. Dzieci, samodzielnie lub z pomocą rodzica , porównują ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układają je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

 

Szeregowanie według szerokości.

Dzieci oglądają paski  i układają od najwęższego do najszerszego.

 

3 Zabawa „Tak jak piórko.”

Rodzic  pokazuje, jak delikatnie opada na ziemię piórko, gdy je puści. Prosi dziecko, żeby

głośno liczyło, ile czasu potrzeba, żeby piórko, które teraz wypuści, upadło na ziemię.

Następnie  rodzic  mówi:

 

Wyobraźcie sobie, że jesteście małym, ślicznym piórkiem, które zgubiła kura, gdy wychodziła z kurnika. Opadaj więc powoli na ziemię, jak robiło to piórko, i licz.  Kiedy już opadniecie na podłogę, możecie na niej przez chwilę poleżeć.

 

4 Ćwiczenia językowe z wykorzystaniem wiersza T. Fiutowskiej „Przeciwnie”.

 Rodzic czyta wiersz a dziecko  dopowiada słowa o znaczeniu przeciwnym.

Coś jest duże, a coś ...

Coś jest czarne, a coś ...

Jedno tłuste, inne ...

Tamto cienkie, a to ...

To głębokie, a to ...

Może piękne być lub ...

To wysokie, a to ...

Coś gładziutkie jest lub ...

Coś jest słodkie albo ...

Inne smutne lub ...

To jest proste, a to ...

Coś jest głośne, a coś ...

Wiele jest przeciwstawnych słów,

więc się pobawimy znów.

 

  1. Dzieci 6- letnie proszę, aby wyszukały w tekście wiersza literkę „ł” i „j”.

6 Liczymy rodziny zwierząt

Zapoznajcie się z poniższą ilustracją, nazwijcie rodziny zwierząt, policzcie rodziny zwierząt oraz ile zwierząt jest w każdej rodzinie. Powiedzcie która,  rodzina jest największa, a która, najmniejsza.   

 

  1. Zbudujcie z klocków ,ulepcie z plasteliny lub narysujcie „Wiejską zagrodę”

 

Miłej zabawy. Pozdrawiam cieplutko pani Danusia 

Sylwia

 

Witajcie w czwartek -8.04.  Dzisiaj poznamy nową literkę.

Zagadka o literce.....( Ł) –podczas czytania zagadki mocniej zaznaczyć wyraz z tą literką.

Ma mnie wielbłąd, żółw i słomka,
ale nie ma mnie biedronka.
Jestem w zwykłym kołku w płocie,
pływam łódką, błyszczę w złocie.
Chleb mnie nie ma, lecz ma bułka.
Zna mnie sokół i jaskółka.
Dźwięczę w głosie i to ładnie.
Czym ja jestem? Kto odgadnie?

Nazywanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „ł”.

Dzieci oglądają ilustrację i wymieniają nazwy zawierające głoskę ł.

            

Zabawa 1.

Proszę podzielić słowo ŁOPATA na sylaby. Narysować tyle pasków ile sylab słyszymy. Ile ich jest?

Zabawa 2.

Proszę oznaczyć miejsce litery Ł w słowie. Podzielić słowo ŁOPATA na głoski. Narysować odpowiednią liczbę kwadracików (jeden kwadrat to jedna głoska), oznaczyć miejsce, w którym słyszymy głoskę Ł.

Zabawa 3.

Samogłoska czy spółgłoska? Proszę oznaczyć (pokolorować) głoski na niebiesko - jeśli to spółgłoska lub na czerwono - jeśli to samogłoska.

Zabawa 4.

„Ł jak…” – proszę wymyślić jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski Ł. Łatwe? To proszę spróbować teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę Ł w środku lub na końcu.

Zabawa 5.

Proszę ułożyć z guzików literę Ł małą i wielką. Można wykorzystać także fasolkę, wstążkę itp.

Zabawa 6.

Proszę napisać literę Ł ł palcem w powietrzu, na plecach mamy lub taty. Następnie powodzić palcem po konturach litery. Napisz proszę literę po śladzie. Potem po przerywanej linii, a na końcu samodzielnie.

https://www.youtube.com/watch?v=2xVckNHGo10

 

6 latki:

praca w książce-str.72-74 i 103

 

5 latki:

Wypełnij literę Ł ł drukowaną, dowolną techniką np. pokoloruj kredkami, pomaluj farbami, wypełnij plasteliną lub wykonaj wydzierankę. Może być wykonane w dowolnym kolorze lub w kolorze spółgłoski tj. niebieskim.

             

 

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/lopata/

Pozdrawiam serdecznie P. Sylwia

Danuta

Upodobania zwierząt    7.04. 2021-04-06

Witam Rodziców i dzieci. Dzień dobry.

  1. Zapraszam do zabawy. Rytmiczny podział (na sylaby) nazw zwierząt z wiejskiego podwórka. Rodzic mówi nazwy zwierząt, dziecko powtarza nazwę, a potem dzielą je rytmicznie, klaszcząc przy tym. Np. krowa – kro-wa, baran – ba-ran, kura – ku-ra, kogut – ko-gut, świnia – świ-nia, kaczka – kacz-ka, gęś – gęś, indyk – in-dyk...

2.Usiądzcie wygodnie, plecy wyprostowane i  posłuchajcie wiersza H. Bechlerowej  „Psotna świnka”

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

–Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo...

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

–Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i

–uciekła.

 

  1. Rozmowa na temat wiersza.

 

−Kto  jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?

−W co grały kaczki z gąskami?

−Co było piłką?

−Kto wygrywał?

−Kto przyglądał się grze?

−Co zrobiła sroka?

−Czy mecz się skończył? Dlaczego

- A jak wg was mogła  zakończyć się ta zabawa?

 

 

3.Zabawa „Wiejska muzyka’

 

Rodzic  mówi wiersz. Gdy jest mowa o danym zwierzęciu, dziecko  naśladują jego głos.

 

Kaczka kwacze(dzieci mówią: kwa, kwa, kwa),

kracze wrona(dzieci mówią: kra, kra, kra),

a gęś gęga(mówią: gę, gę, gę) przestraszona.

Koza meczy(mówią: meee, meee, meee),

owca beczy (mówią: beee, beee, beee),

a na płocie sroka skrzeczy(trre, trre, trre).

Wróbel ćwierka(ćwir, ćwir, ćwir),

dzięcioł stuka(stuk-puk, stuk-puk, stuk-puk),

a kukułka w lesie kuka(ku-ku, ku-ku, ku-ku)

 

 

  1. Następnie zapraszam na krótki film, aby utrwalić nasze wiadomości o zwierzętach i dowiedzieć się jakie mamy korzyści z ich hodowli.  https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

 

  1. Dzieci 6- letnie zapraszam, aby w tekście wiersza odszukały i zaznaczyły te litery które, znają i głośno je nazwały.

 

Pozdrawiam p.Danusia

Danuta

Zwierzęta z  wiejskiej zagrody.      6.04.2021r.

Dzień dobry.  Witam wszystkie dzieci i Was Rodzice.                                                                  Skończyły się święta myślę, że był to  piękny  czas spędzony z najbliższymi.                                     Dziś zapraszam do wspólnej zabawy. Porozmawiamy o zwierzętach ,które mieszkają na wsi.

1.      Na początek przygotowałam   zagadki wiem, że bardzo lubicie je rozwiązywać. Potrzebna  będzie kartka i ołówek (5l),6- latki