Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User

DOBRE POMYSŁY DLA RODZICÓW  11.05-15.05.2020r.

  • Rozmowa o roślinach i zwierzętach najczęściej spotykanych na łące.
  • Wycieczka na łąkę- działania badawcze; obserwacja łąki z wykorzystaniem lupy.
  • Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach żyjących na łące z wykorzystaniem książki str.95-96.
  • Czytanie opowiadań i wierszy o mieszkańcach łąki..
  • Oglądanie filmów przyrodniczych o owadach żyjących na łące.
  • Zabawa w łączenie głosek w wyrazy- dziecko słyszy kolejne głoski i ma połączyć je w wyraz, np. o-s-a (osa).
  • Wyodrębnianie głosek na początku i na końcu wyrazu.
  • Poznanie ciekawostek przyrodniczych na temat ślimaka winniczka.
  • Oglądanie albumów, książek i czasopism o owadach.

 

LITERATURA DO WYKORZYSTANIA

 

„Rano na łące” M. Buczkówna

Jakie owady można spotkać na łące?

Co robiły pszczoła, mrówka, motyl i osy?

Jakie inne owady można spotkać na łące?

Podział nazw owadów na sylaby.

 

„O żabkach w czerwonych czapkach” H. Bechlerowa

Jak nazywały się żabki, o których jest mowa w opowiadaniu?

Co znudziło się żabkom?

Kogo żabki zaprosiły na zabawę?

Kto przewał zabawę/

Dlaczego?

Jak przebrały się żabki?

Czym skończyła się zabawa żabek?

Kto uratował żabki?

Dlaczego żaby są zielone?

 

„Nikt mnie więcej nie zobaczy” W. Bieriestow

Jakie wyobrażenie o sobie miała gąsienica? Co często lubiła robić?

Co powiedziała dziewczynka na widok gąsienicy?

Jakie postanowienie powzięła gąsienica, gdy dowiedziała się, że jest brzydka?

Co robiła gąsienica, gdy wpełzła na drzewo?

W jaki sposób budowała kokon?

Co się stało, gdy gąsienica wypadła ze swojej kryjówki?       

Jak zareagowała dziewczynka, gdy zobaczyła motyla?

Czy  gąsienica była zadowolona z przemiany w motyla?

„Motyle”- kolorowanie motyli „Karty pracy” cz. IV, s.24

 

 

PRACE PLASTCZNE

 

„Biedronka”- wykonanie papierowych biedronek. Dziecko okleja rolkę po papierze toaletowym czarną kartką. Z czerwonego kartonu wycina skrzydła biedronki. Przykleja je do oklejonej rolki. Dokleja czarne półkole (przód biedronki) przed skrzydłami, nakleja białe oczy  i czarne źrenice. Na skrzydłach nakleja czarne kropki.

Lub

Potrzebne będą: papierowe elementy w kształcie koła o średnicy 5 i 7cm.(kolorowe po obu stronach), klej, nitka, czarne mazaki, taśma klejąca.

„Biedronka”- Dwa obustronnie czerwone koła jednakowej wielkości składamy na pół. Połówkę jednego koła smarujemy klejem i łączymy z połówką drugiego koła. Rysujemy na skrzydełkach kropki.

„Pszczółki”- na jednym dużym, żółtym kółku rysujemy czarnym mazakiem pasy, cztery niebieskie mniejsze kółka doklejamy do kółka żółtego, tworząc skrzydełka.

„Motylki”- cztery różnokolorowe kółka składamy na pół, po dwa wkładamy do połowy, a następnie łączymy ze sobą.

Gotowe owady taśmą klejącą mocujemy na jednej nitce na różnych wysokościach.

Pracę możemy powiesić.

„Bocian”- dziecko wycina narysowana sylwetę bociana. Następnie wypełnia nogi i dziób bociana kuleczkami czerwonej plasteliny a skrzydło i oko- kuleczkami czarnej plasteliny.

 

 

FILMY

Wędrówki Skrzata Borówki odc.3 Łąka

Mieszkańcy łąki - film o robakach - bajka edukacyjna dla dzieci po polsku

Mieszkańcy łąki- zagadki

Odgłosy łąki

 

Na kanale YouTube

 

 

PIOSENKA

„Była sobie żabka mała”

Piosenki dla dzieci : Choć Mam Rączki Małe + 42 minut | HeyKids

 

 

Na kanale YouTube

 

Super User
Witam Biedroneczki jak zawsze we środę!
 
-Czy możecie teraz podejść do okna i powiedzieć: ,,Co tam widzicie?"
-A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: ,,Co to jest pogoda?
 
  Dzisiaj proponuję rodzinną zabawę w rozwiązywanie zagadek, a dotyczyć one będą właśnie pogody i zjawisk atmosferycznych w niej występujących.
 Zaproście do zabawy wszystkich domowników- rodziców, rodzeństwo, a może i dziadków? Weźcie talerzyk , a do niego włóżcie ziarenka fasoli, grochu czy guziki. I tu na pewno padnie  pytanie: ,,Po co to wszystko?"
Już odpowiadam. To będą fanty za prawidłowe rozwiązanie zagadki- przecież bawiłyśmy się tak w przedszkolu....Wygrywa ten, kto będzie miał najwięcej tych fantów- oczywiście musicie  dobrze policzyć!.
  Aby zabawa była jeszcze ciekawsza , to każde rozwiązanie zagadki każdy uczestnik zabawy będzie musiał pokazać ruchem. Szkoda, że tego nie zobaczę.....Zaczynamy:
 
1.Kropelki wody na głowy padają
wszyscy przed nimi pod dach uciekają /deszcz/
 
2.Deszcz ze słońcem razem utkali
wiszący na niebie kolorowy szalik /tęcza/
 
3.Kiedy błyska , gdy ulewa
wicher wieje, łamie drzewa.
znak , że idzie duża
groźna i straszna ..../burza/
 
4.Żółte i gorące na błękitnym niebie
ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie /słońce/
 
5. Unosi szybowce, popycha żaglowce,
obraca wiatraki.
Kto to taki? /wiatr/
 
6.Jaka to pierzyna biała, nie z pierza,
ale z wody powstała?
Płynie po niebie , znasz ją i wiesz,
że gdy jest ciemna
będzie padał z niej deszcz /chmura/
 
7.Choć go nie widać, znać, że siłę ma
łamie w gniewie drzewa, chmury niebem gna /wiatr/
 
8.Podczas kapryśnej pogody
kulki lodowe spadają na głowy /grad/
 
9.Wszyscy mówimy, że biała jak mleko
przez nią nie widzimy, tego co daleko /mgła/
 
10.Podczas burzy przeraża całą okolicę
gdy uderzy- huk słychać , widać błyskawicę /piorun/
 
I kto został mistrzem zagadek? Na pewno się dowiem ,kiedy się spotkamy! 
 
                                                                   Pozdrawiam cieplutko, p. Krysia
Super User
Zagadki należą do zabaw dydaktycznych, które można wprowadzać w przedszkolu w różnych sytuacjach i w róznych grupach wiekowych.
  Poprzez rozwiązywanie zagadek dzieci starsze uczą się rozumować i wypowiadać wnioski, określać pojęcia, klasyfikować je oraz podporządkowywać pewne pojęcia.Właściwą korzyść z zagadek odnosi dziecko wtedy, jeśli nauczymy je zastanawiać nad trafnością lub błędną odpowiedzią.
Rozwiązywanie zagadek uczy także zacieśniania zakresu pojęć i przygotowuje  dzieci do porządkowania i klasyfikowania przedmiotów.
Każda zagadka powinna spełniać następujące warunki:
 
1. Tekst powinien być w pełni zrozumiały;
2. Zagadka powinna być nie łatwa, i nie za trudna;
3. Zagadka powinna dotyczyć treści poznawczych wskazanych do utrwalenia przez dzieci;
4. Zagadka powinna być poprawna pod wzgledem logicznym,tzn.tak zbudowana, by oznaczała tylko jeden przedmiot;
5. Zagadka powinna być sformułowana w sposób interesujący i ładnie wyrażona.
 
  Z podanych warunków wynika, że nie jest łatwą rzeczą dobranie właściwej zagadki.Jeśli zabawa w rozwiązywanie zagadek ma rozwijać i kształtować umiejętność rozumowania i myślenia, musi być systematycznie prowadzona.
 
    Zachęcam więc Rodziców- ,,bawmy się w zagadki"
                                                                               p.Krysia
Super User
Witam kochane Biedroneczki po długim weekendzie!
 
  Mam nadzieję, że rodzice dostarczyli Wam mnóstwo atrakcji w tych dniach! Wiem , że do końca nie było tak jak byście chciały, ale jeszcze trochę musimy wytrzymać i uzbroić się w cierpliwość .
   Bardzo tęsknimy do Was( mam cichą nadzieję, że Wy również?!). Czas tak szybko płynie......i zaraz będą wakacje!!! A po wakacjach?...- to już nie żarty- bo musimy na dobre przygotowywać się do szkoły. I w związku z tym na dzisiaj mam taką propozycję, abyśmy poćwiczyły nasze rączki! Zawsze dzieciom powtarzamy, że musicie dużo ćwiczyć, by w szkole uniknąć problemów....jakich??? - żebyście nie narzekały ,że  boli Wam ręka i nie dajecie rady pisać!
Przygotowałam na dzisiaj kilka ćwiczeń, które możecie wykonać nawet z rodzicami, jak tylko znajdą chwilkę.
 
Oto przykłady:
 
- przerzucanie piłki z ręki do ręki
- zwijanie wstążki
- rysowanie w powietrzu
- kalkowanie
- rysowanie kredkami, kredą
- malowanie
- dokańczanie rysunków
- nawijanie koralików na sznurek
- odbijanie piłki
- rysowanie po śladzie
- kreślenie linii poziomych i pionowych
- segregowanie ziaren grochu i ryżu
- przelewanie wody do butelki
- zabawy z piaskiem , solą, kaszą
- lepienie z różnych mas plastycznych( masa solna, plastelina, ciasto)
 
Proponuję w każdym dniu tego tygodnia wyćwiczyć kilka przykładów.
 
                                                                             Pozdrawiam Was serdecznie, p. Krysia