Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User

DOBRE POMYSŁY DLA RODZICÓW  04.05-08.05.2020r.

  • Rozmowy na temat „pogody”- nazywanie zjawisk atmosferycznych i określanie pogody.
  • Zapoznanie dziecka ze zjawiskiem powstawania tęczy, nazywanie kolorów.
  • Wspólne wywoływanie tęczy za pomocą strumienia wody.
  • Zbieranie informacji na temat burzy (błyski, grzmoty).
  • Zabawy „układamy obrazy”- dziecko układa w całość obrazki pocięte na części.
  • Zabawa a balonikiem- dziecko trzyma balonik i wykonuje polecenia np. połóż balonik za sobą, połóż balonki z lewej strony itp.
  • Zabawy w układanie zdań. Mówimy dziecku dowolny wyraz, ono układa zdanie z tym wyrazem.
  • Zabawa w wymyślanie gry lub wyliczanki.
  • Czytanie opowiadań i wierszy.

 

LITERATURA DO WYKORZYSTANIA

 

„Deszcz majowy” L.Staff

O jakim miesiącu jest mowa w wierszu?

Co leciało z nieba?

Jaki był deszczyk?

Kto cieszył się z deszczu?

 

„Tęcza” H.Ożogowska

Co opisywała poetka w wierszu?

Jak wyglądała tęcza?

Kto ją namalował?

Co ci przypomina tęcza?

Do czego jest podobna?

 

 

PRACE PLASTCZNE

 

„Barwna kasza”- dziecko dostaje wyrysowane na sztywnej kartce kontury tęczy (6 pasków), które smaruje klejem, a następnie wypełnia je kaszą (najlepiej jasną), ostatnim etapem pracy jest pomalowanie każdego konturu innym kolorem w odpowiedniej kolejności(czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy).

 

„Burza”- potrzebne będą kartony, folia w różnych kolorach, tektura falista, kawałki tkanin, flamastry, klej nożyczki. Wykorzystując te materiały dziecko przedstawia burzę na kartce.

 

 

FILMY

 

Tęcza dla dzieci malowana różdżką | CzyWieszJak

Jak powstaje tęcza?

 

 

Na kanale YouTube

 

PIOSENKA

 

Chochliki - Tęcza cza cza

 

Na kanale YouTube

 

 

ĆWICZENIA

ZumbAtomic Warm up song---What Makes You Beautiful by One Direction

 

Na kanale YouTube

 

ZABAWWY

 

TĘCZA - EKSPERYMENT Z MLEKIEM I BARWNIKAMI / ZABAWY DLA DZIECI BY LILYLIFE

 

Na kanale YouTube

 

Super User

30 kwiecień 2020

 

Kochani Rodzice!

 

,,Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży wychowanie” /Jan Zamoyski/

 

  Patriotyzm wyraża się w przywiązaniu do swojej Ojczyzny, do ziemi rodzinnej, do obyczajów i kultury narodowej.

  Patriotyzm to troska o dobro swojego kraju, stałe dążenie do pomnażania tego, co stworzyły poprzednie pokolenia, to gotowość do służenia swej Ojczyźnie.

  Cele wychowania patriotycznego realizowane są już na szczeblu edukacji przedszkolnej.

     Głównym zadaniem przedszkola jest budzenie miłości do małej i wielkiej Ojczyzny. Przez ugruntowanie poczucia tożsamości regionalnej, narodowej , europejskiej. Zaczynamy od tego , co najbliższe dziecku - do tego , co dalekie i nieznane.

  Dla dziecka Ojczyzną jest jego wieś , czy miasto, w którym mieszka z rodziną, kolegami, sąsiadami; gdzie wszystko jest znajome i bliskie, gdzie czuje się zadomowiony i bezpieczny.

 Związki z Ojczyzną rozpoczynają się od więzi z rodziną, przedszkolem, swoją miejscowością, najbliższymi okolicami. Ten krąg dopiero potem stopniowo się rozszerza na region, kraj,  europę.

                                                                 Pamiętajmy o tym!

 

                                                                                    p.Krysia

Super User

29 kwiecień 2020

 

                       Witam wszystkie Biedroneczki!

 

 Mam nadzieję , że zaglądacie na tę stronę ?!

 

Posłuchajcie teraz wiersz pt. ,,Co to jest Polska?”- K. Grochowskiej

 

Pytasz:- ,,Co to jest Polska?

Trudne pytanie,

ale postaram się odpowiedzieć na nie.

Polska – to morskie fale

To piasek plaży,

wydmy pustyni

słońce , co praży.

Polska – to łąki, pola

bory i lasy.

Puszcze nieprzebyte

co pamiętają dawne czasy.

Polska- to strumyki

rzeki, jeziora

a każda inna pora.

Polska to pagórki, góry i ich szczyty

Równiny, niziny

zadziwiających roślin byty.

Polska – to wiatr i wichury

Chmury pełne deszczu

śniegu, lodowego gradu.

A to powiem jeszcze,

że Polska to barwy-

biała i czerwona.

To orzeł w koronie

i hymn- to właśnie Ona.

 

,,Co to jest Polska?”- to na prawdę trudne pytanie? Jak uważacie?

 

I teraz mam dla Was zadanie z gwiazdką tzn. TRUDNE!

W wierszu, jak zauważyłyście bardzo dużo się mówi o krajobrazach, jakie występują w naszym kraju. Zadaniem Waszym jest odpowiednimi kolorami zaznaczyć te krajobrazy na mapie Polski. Prośba do rodziców: Pomóżcie!

 

                                Dziękuję  góry  i serdecznie pozdrawiam , p. Krysia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Super User

DOBRE POMYSŁY DLA RODZICÓW  27.04-30.04.2020r.

  • Rozmowy o pomysłach na wspólne świętowanie dni ważnych dla naszego kraju.
  • Oglądanie herbów miast, z którymi są związani członkowie rodziny.
  • Oglądanie atlasów przedstawiających krajobrazy Polski.
  • Czytanie legend związanych z Polską i Europą, opowiadań, wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.
  • Zabawy w naśladowanie mimiki- dziecko powtarza miny, które widzi, a potem samo proponuje swoje miny, które trzeba naśladować.
  • Zabawa w łączenie głosek w wyrazy- dziecko słyszy kolejne głoski i ma połączyć je w wyraz, np. k-o-t, kot.
  • Zabawy w układanie rytmów z guzików lub klocków.
  • Zabawy usprawniające aparat mowy- język to wybrana postać i wykonuje to, co zwykle robi się o poranku, np. myje buzię, czyści zęby, gimnastykuje się, robi porządki. Ruchy języka i historyjka zależą od inwencji osób bawiących się.

 

LITERATURA DO WYKORZYSTANIA

 

„Legenda o białym orle” W.Badalska

Dlaczego bracia wędrowali przez las?

Co zrobili bracia, gdy zobaczyli na polanie zwierzynę?

Gdzie usnął Lech ze swoją drużyną?

Co zbudziło Lecha?

Co postanowił Lech kiedy zobaczył orła i okolicę?

Wyjaśnienie znaczenia słowa legenda i godło.

 

„Katechizm polskiego dziecka” W.Bełza

Wyjaśnienie trudnych pojęć.

Jak nazywa się nasza ojczyzna?

Jak nazywają się ludzie mieszkający w Polsce?

Jak wygląda godło Polski?

Jak wygląda flaga Polski?

Dlaczego należy kochać swój kraj?

 

„Znak” M. Łaszcuk- nauka wiersza na pamięć

 

„Ojczyzna” W. Domeradzki

Co jest naszą ojczyzną, co to jest ojczyzna?

W jakim kraju mieszkamy?

Kim jesteśmy?

Jakim językiem się posługujemy?

 

Zabawy :

Zabawa badawcza „Barwy podstawowe i barwy pochodne”- pokazujemy 3 słoiki z rozwodnionymi farbami plakatowymi (żółtą, czerwona, niebieską). Są to barwy podstawowe. Zachęcamy do mieszania tych barw wg instrukcji: nalewamy do pustego słoika trochę rozwodnionej farby żółtej i trochę czerwonej. Nalewamy do pustego słoika trochę farby niebieskiej i trochę czerwonej, Teraz nalewamy do słoika farbę niebieską i farbę żółtą.

Dziecko nazywa powstałe kolory ( pomarańczowy, fioletowy, zielony). Mówimy, że są to kolory pochodne, ponieważ powstały w wyniku zmieszania dwóch kolorów podstawowych.

 

PRACE PLASTCZNE

 

Wykonanie z papieru lub bibuły biało-czerwonej chorągiewki na Święto Flagi.

„Krajobraz Polski”- technika dowolna.

„Godło Polski”- kolorowanie konturów godła naszego państwa.

 

 

FILMY

"Polak Mały!" film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych

Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem

Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski

 

Na kanale YouTube

 

 

ĆWICZENIA

Zabawy ruchowe dla dzieci - odcinek 1

 

Na kanale YouTube