Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Super User

27 kwiecień 2020

 

Witam was moje Biedroneczki!

 

  Zaczynamy nowy tydzień. Postaramy się ,żebyście się nie nudziły i miały trochę zajęć i zabaw.

 

  Ten tydzień będzie bardzo świąteczny. Świętować będziemy :

 1 maja- Święto Pracy

 2 maja- Dzień Flagi

 3 maja- Święto Konstytucji.

 

   Wiem , wiem ,że to jest jeszcze bardzo trudne do zrozumienia! Proponuję więc teraz zacząć od początku…..i odpowiedzieć na pytanie: Jak powstało nasze państwo?

A najlepiej to przedstawię  na podstawie legendy.

Wiem, że w przedszkolu słuchałyście różnych legend, ale czy w ogóle wiecie, co to jest legenda?

 

Legenda to opowieść, w której tkwi ziarnko prawdy. Opowiada o postaciach historycznych lub za takie uważanych- mędrcach, rycerzach, władcach i im podobnych bohaterach. Opowieści te przekazywano słowem czyli ustnie z pokolenia na pokolenie.

 

Usiądźcie  wygodnie albo się połóżcie  i posłuchajcie

 ,,Legendy o Lechu, Czechu i Rusie”

 

https://www.youtube.com/watch?v=drf1k3LQ1bM

 

                               Pytania do legendy:

- Kto to byli Słowianie?

-Kto stał na czele najpotężniejszych rodów

-Dlaczego bracia postanowili poszukać nowych ziem dla swoich rodów?

- Czy na początku ludziom spodobały się ich pomysły?

- Jaką drogę bracia mieli przed sobą?

- Który z braci pierwszy założył osadę?

- Gdzie potem znalazł swoje miejsce Czech?

- Jak wyglądało miejsce, które znalazł Lech?

- Jaki znak przemówił, że to już koniec podróży?

- Co zobaczyli Słowianie?

 -Jak nazwano pierwszy gród?

- Czy godło białego orła na czerwonym tle dotrwało do dzisiejszego dnia?

 

Myślę, że uważnie słuchałyście, bo teraz jeszcze mam zadanie do wykonania:

Narysujcie ilustracje do legendy

                                       Życzę miłego dnia, pozdrawiam! p. Krysia

 

Super User
22 kwiecień- Międzynarodowy Dzień Ziemi
 
Co roku - 22 kwietnia na całym świecie obchodzone jest uroczyście  wyjątkowe święto-Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi. Tego dnia szczególnie powinniśmy pomyśleć o tym, jak chronić naszą Ziemię?
 
                                Ciekawostki- NIE DO WIARY!!!
Jaki czas w przyrodzie rozkłada się :
 
* papierowa chusteczka? ( 3 miesiące)
* zapałka? ( 6 miesięcy)
* guma do żucia? ( 5 lat)
* puszka? ( 200 lat)
* plastikowa butelka? ( od 100 do 1000 lat)
Ile potrzeba na wyprodukowanie?
 
* 100 kartek papieru?(wycięcie 2 metrowego drzewa, energii 50 żarówek, 50 l wody)
* 100 kartek niebielonego papieru z makulatury? ( 2 gazety, 8 żarówek, 8l wody)
Z czego można wyprodukować:
 
* 1 sweter z polaru?( z 27 plastikowych butelek)
* 1 samochód ( z 19 000 puszek po konserwach)
*1 rower( z 690 puszek po napojach)
 
Warto więc się zastanowić, jak pomóc naszej Planecie, aby ten wspólny dom był zdrowy, piękny i czysty.
Super User
Witam kochane Biedroneczki!
 
Dzisiaj proponuję posłuchać wiersz o Ziemi- naszej Planecie ,na  której mieszkamy. Ziemia- przypomnę tylko, że jest jedyną Planetą we Wszechświecie zamieszkałą przez ludzi.
 
Ziemia- podłoże, po którym chodzimy
to grunt, na którym nasiona sadzimy.
To piasek na plaży, na którym leżymy
to glina, z której garnki lepimy.
Skała z wapienia i twardy kamień
węgiel i sól wydobywane.
Złoto, brylanty i inne kamienie
to wszystko tworzy podłoże- ziemię.
Lawa, kipiące gorące wulkany
bagna i błota, niezbadane
Gorące źródła , ruchome piaski
Ziemia ma swoje cienie i blaski.
  Ziemia zdrowa?Ziemia chora?
czy potrzeba już doktora?
Kto za Ziemię odpowiada?
jej kondycja- ważna sprawa.
Jaka Ziemia- tacy My
dbać o Ziemię musisz Ty
Jej los od nas jest zależny
Jesteś Ziemi dziś potrzebny.
 
Pytania do wiersza:
- Do czego potrzebujemy ziemię?
- Jakie skarby są w ziemi?
- Jak myślicie, czy teraz Ziemia jest zadowolona patrząc , co na niej się dzieje?
- Kto odpowiada za Ziemię?
- W jaki sposób powinniśmy o nią dbać?
 
A teraz zadanie przed  Wami:
- na kartce papieru, wykorzystując różne materiały, jakie macie w domu zróbcie plakat( taki mini plakat) na temat:
,,Ziemia zdrowa- tu chcę żyć!"
 
                                           Życzę wielu pomysłów i miłego dnia, p. Krysia
 
 
Super User

DOBRE POMYSŁY DLA RODZICÓW  20.04-24.04.2020r.

  • Rozmowy o tym, jak dbać o najbliższe otoczenie.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, oglądanie książek i filmów o tematyce przyrodniczo- ekologicznej.
  • Wspólne segregowanie domowych odpadów.
  • Zabawy w układanie rytmów (kółko, trójkąt, kwadrat , itd.).
  • Zabawy w wysłuchiwanie głosek- dziecko słucha słowa i mówi jaka głoska jest na początku lub na końcu.
  • Klasyfikowanie zwierząt i roślin wg wybranej cechy.
  • Rysowanie szlaczków i kształtów literopodobnych.

 

LITERATURA DO WYKORZYSTANIA

„Wielkie dziś sprzątanie świata” T. Fiutowska

Kto sprzątał świat?

Co robiły Baby Jagi?

Co robiły diabły?

Co robiły krasnale?

Jak ty możesz pomóc w sprzątaniu świata?

 

„Zielone serce” R. Pisarski

O kim, lub o czym był wiersz?

Jak wyglądało drzewo?

Dlaczego ludzie przechodząc obok drzewa byli radośni?

Co takiego zrobił urwis?

Dlaczego on to zrobił?

Jak myślisz, co się później stało z drzewem?

 

„Co to jest ekologia?” O. Masiuk

Co to jest ekologia?

Co to jest środowisko?

Co zrobiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę?

Co to znaczy: segregować śmieci?

 

 

Zabawy :

„Co zaczyna się na głoskę..?”- zabawa słuchowa.

Mówimy wybrana przez siebie głoskę i prosimy dziecko o podanie nazw zwierząt i roślin, które zaczynają się taką głoską.

„Dołóż wyraz”- zabawa językowa.

Mówimy zdanie np. Zielone żaby. Zadaniem dziecka jest powtórzyć to zdanie i dołożyć jeszcze jeden wyraz, np. Zielone żaby skaczą.

Układając zdanie dziecko może wykorzystując np. klocki liczyć wyrazy w zdaniu.

„Gdzie co jest?”- zabawa dydaktyczna. Orientacja w przestrzeni.

Układamy w pokoju zabawki w różnych miejscach, np. misia na półce, lalkę w wózku, grę obok misia. Dziecko ma się przyjrzeć zabawkom i powiedzieć, gdzie znajduje się wskazana zabawka( używamy określeń położenia: na, pod, obok, w , za, przed).

 

PRACE PLASTCZNE

 

Wykonanie pracy plastycznej „Szanuj zieleń”- plakat. Malowanie farbami plakatowymi.

„Coś z niczego”- wykonanie pracy przestrzennej z materiałów wtórnych np. pojemników po jogurcie, butelek plastikowych.

 

 

FILMY

„Rady na odpady”

„Ekologiczny dom”

Na kanale YouTube

 

 

ĆWICZENIA

Zabawy taneczne z przedszkolakami.

Na kanale YouTube

 

 



Super User
Witam po świętach wszystkie Biedroneczki!
 
 Zapewne święta się udały, mimo, że były inne niż zawsze.Ale żebyście się dzisiaj nie nudziły, zapraszam do wspólnej zabawy.
   Przygotujcie: 10 małych karteczek( kartka z bloku na 4), kolorowe kredki, zszywacz lub spinacze. Dzisiaj będziecie wydawcami książki. Wiem , wiem , że to zabrzmiało dziwnie i możecie pomyśleć sobie , ze nie poradzicie? Ale sami się przekonajcie , jakie to proste.
Posłuchajcie teraz  wiersza,,Wiosenne porządki," który napisał J. Brzechwa. :
 
 Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana
wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana
lecz zajrzała we wszystkie zakątki
- ,,Zaczynamy wiosenne porządki"
Skoczył wietrzyk zamaszyście, poodkurzał mchy i liście
z bocznych dróżek, polnych śceżek
powymiatał brudny śnieżek.
Krasnoludki wiadra niosą , myją ziemię ranną rosą
Chmury płynąc po błękicie, urządziły wielkie mycie.
A obłoki miękką szmatką polerują słonko gładko
Aż się dziwią wszystkie dzieci
że tak w niebie ładnie świeci
Bocian w górę poszybował, tęczę barwną wymalował
A żurawie i skowronki, posypały kwieciem łąki.
Posypały klomby, grządki
i skończyły się porządki.
 
Myślę, że wiersz Wam się spodobał? A teraz spróbujcie na tych małych karteczkach go zilustrować.
Moim zdaniem karteczek powinno wystarczyć. Jak już kolejno narysujecie obrazki , musicie te karteczki zszyć, lub jakimś sposobem je połączyć na kształt książeczki. Zachowajcie je , a potem zrobimy z nich wystawki w przedszkolu. Może tak być?  
 
  Miłej pracy, p. Krysia
 
PS.Czy macie już przygotowane maseczki? To jest bardzo ważne, aby je mieć, pamiętajcie!