Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ
Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.70.

 Rysowanie w ramce na górze karty,gdzie dziecko pojedzie na wakacje,

na dole - gdzie chciałoby pojechać na wakacje..Rysowanie po śladzie,

bez odrywania kredki od kartki.

Ćwiczenia poranne z dnia -15.06.20 r.

II.1.Słuchanie wiersza M.Golc - "Słoneczny uśmiech"

 Nadchodzą wakacje,

 słoneczna pora.

 Słoneczny usmiech

śle więc przedszkolak.

    I tym uśmiechem

    ze słonkiem razem

    ogrzeje wszystkie

    nadmorskie plaże.

 Promienny uśmiech

 prześle też górom,

 by się nie kryły

 za wielką chmurą.

     Ma jeszcze uśmiech

    dla wszystkich dzieci.

    niech im w   wakacje

    słoneczko świeci.

 Rozmowa na temat wiersza.

-Kto przesyłał uśmiechy?

-Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?

-Dlaczego przesyłał je dzieciom?

Karta pracy,cz.4,s.68-69.

Oglądanie zdjęć miejsc, w których Ada i Olek byli rok temu z rodzicami

na wakacjach, opowiadanie o niektórych z nich. Rysowanie po śladzie drogi Ady nad morze.

Karta pracy,cz.4,s.70.

Rysowanie w ramce na górze karty,gdzie dziecko pojedzie na wakacje,

na dole - gdzie chciałoby pojechać na wakacje.Rysowanie po śladzie,

bez odrywania kredki od kartki.

Zabawy przy piosence- "Rowerek"-Małgorzata K.    D.J.Miki https://www.youtube.com/watch? v=xPO73ZN-NoQ

II.2.Zagadki słuchowe dotyczące bezpieczeństwa podczas wakacji.

  Wiem,że pan ratownik mnie nie zauważy,

  dlatego nie kapię się na niestrzeżonej ...(plaży)

      Kiedy płoną lasy,to giną zwierzęta,

       dlatego dbam  o to i o tym pamiętam,

       by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

       Z tego powodu nie bawię się ... (ogniem)

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem ,co mam zrobić,wiem nareszcie!

Mogę zaufać,pewnemu człowiekowi,

czyli panu...(policjantowi)

      Gdy nie ma rodziców w domu,

      to choć bardzo przykro mi,

      nie otwieram obcym ludziom

      do naszego domu...(drzwi)

Ze względu na żmije zawsze w lesie noszę

moje ukochane,gumowe...( kalosze)

    Grzybobranie to grzybów zbieranie,

    a nie ich jedzenie czy też smakowanie.

    Dlatego po powrocie  z lasu

    sięgam do grzybów pełnego...( atlasu)

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają dla ludzi bardzo ...(niebezpieczne)

Zabawa - "Dlaczego?"

-Dlaczego należy osłaniać głowę przed słońcem?

-Dlaczego w czasie burzy nie można chować się pod wysokie drzewa?

-Dlaczego wolno kąpać się w obecności osób dorosłych?

-Dlaczego nie wolno zbierać grzybów,których się nie zna?

-Dlaczego należy unikać kontaktów z wężem lub żmiją?

-Dlaczego nie wolno bawić się nie znanymi przedmiotami?

 Rodzic wyjaśnia dzieciom wszystkie pytania.

     Proponuję wykonanie pracy plastycznej-  "Kolorowa czapeczka na wakacyjne wędrówki"

Proszę zobaczyć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=zrZMWOY_iFE kreatywny dzień

III.Karta pracy,cz.4,s71.

    Oglądanie rysunków schematycznych. Mówienie,na co powinno się zwracać uwagę

   na wakacjach.rysowanie po śladzie,bez odrywania kredki od kartki.

    Karta pracy (B). Otaczanie pętlami muszli tego samego rodzaju.Porównywanie ich liczby.

   Karta pracy (B+). Czytanie wyrazów.Pisanie po śladach. Czytanie tekstu.Odpowiadanie na pytania.

   Układanie puzzli -"Łąka latem"(karta z puzzlami-wyprawka).

   Wskazywanie odpowiednich zdjęć.

Proponuję obejrzeć na YouTube:

-Nauka kodowania i programowania dla dzieci.Moje dzieci kreatywne.

https://www.yuotube.com/watch? v=4TX3B61c3QU

-Alfabet litera W- Abc Zabawa  https://www.youtube.com/watch? v=8BQLYXHpWg

-Wakacje nad morzem -zasady bezpieczeństwa https://www.youtube.com/watch? v=N4XORhlf7Y

-Bolek i Lolek na wakacjach https://www.youtube.com/watch? v=UNQunVpD6mI

-Pory roku.Miesiące.Jak powstaje tęcza?

-Mieszkańcy łąki -zagadki

-Kolorowe guziki-zabawy matematyczne https://www.youtube.com/watch? ksKnq67pXw4

                         Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

     

    

 

   

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy(B) s.78. Wskazywanie Adzie i Olkowi drogi na plac zabaw.Zaznaczenie jej.

  Karta pracy (B+) cz.2,s.77. Odszukanie w naklejkach nazw środków lokomocji przedstawionych

 na zdjęciach.Naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1. Słuchanie wiersza Danuty Gellnerowej -"Z wizytą u babci"

   Pojedziemy do babci

   A gdzie mieszka babcia?

   A na wsi.

  Pod zielonym  lasem,

  przy zielonej drodze,

 tam,gdzie stoi słup na jednej nodze.

Pojedziemy pekaesem

gładką drogą szybko,

pola,łąki i strumyki

migną nam za szybką.

Już przed domem pobielonym

stoi nasza babcia,

w miękkiej chustce na ramionach

i wygodnych kapciach.

"Chodźcie szybko,

odpocznijcie

bo podróż daleka...

Zaraz wam przyniosę w dzbanku

świeżutkiego mleka".

Zapachniało

świeżym mlekiem.

Już jesteśmy na wsi.

Nigdzie nam

nie będzie lepiej

niż u naszej babci.

Rozmowa na temat wiersza.

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów.

Zwrócenie uwagi na piękno polskiej wsi.

Podkreślenie walorów wypoczynkowych i zdrowotnych.

   Zabawa- "Z jakim miejscem  kojarzą  się?

Rodzic mówi  wyrazy  a dziecko odpowiada z jakim miejscem jemu  się kojarzy,np.

-szyszka,sowa,jagody,poziomki - las,

-muszla,piasek,statek,parasol plażowy,latarnia morska -morze,

-plecak,kolejka linowa,baca,buty trapery,łąka krokusowa  - góry,

-kwiaty,pszczoła,żaba,motyl -łąka,

-traktor,kombajn,kaczki,pole - wieś,

Karta pracy,cz.4,s.64-65.

Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat,

odczytanego przez Rodzica.Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej.

Kolorowanie rysunków.

Rebus fonetyczny.

Rodzic pisze wyrazy:

lalka (I)       róża (a)      łopata (t)        wagon (o)

 3                   4                5                   4

dziecko wyodrębnia głoski wskazane liczbami i odczytuje

-podaje całą nazwę  nowej pory roku - lato

Układnie zdań na temat lata.np.( z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy)

-Latem na polu dojrzewa zboże.

-Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

-Latem w lesie rosną jagody... 

Dziecko układa zdania, Rodzic zapisuje.Potem przypomina je  dziecku, a ono w nich liczy wyrazy.

Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

 Pędzi po torze szybko, z daleka,

 bo tłum podróżnych na stacji czeka (pociąg)

         Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

         Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

Ma maskę,a pod nią konie,

cylindry - nie na głowie.

A  w  środku siedzi człowiek. (samochód)

       Ta wielka latająca maszyna

       owada -ważkę, przypomina. (helikopter)

Propozycja dla chętnych dzieci -proszę wykonać pracę plastyczną

-"Wakacyjny wypoczynek"-technika wydzieranka z kolorowego papieru.

2.Ćwiczenia gimnastyczne- zestaw z dnia 12.06.2020 r.

III.Karta pracy,cz.4,s.66.

   Określanie,dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami.

   Kolorowanie kwiatów.

   Karta pracy,cz.4,s.67.

  Otaczanie w pierwszej pętli obrazków kwiatów polnych, a w drugiej - obrazków zwierząt leśnych.

  Kończenie rysowania linii miedzy kwiatami według wzoru z poprzedniej karty.Kolorowanie kwiatów.

 Proponuję obejrzeć na YouTube:

*Bajki Gilusia odcinek 85, dodawanie i odejmowanie https://www.youtube.com/watch? v=B1jF6hjF_8

-Lato -przyroda,wakacje,co robić nad morzem w górach- film edukacyjny AbcZabawa

 https://www.youtube.com/watch? v=V66JIqfcgA

-Bezpieczne wakacje https://www.youtube.com/watch? v=OiidgRGFl60

-Morskie i lądowe przygody Wojtka Kwioka i Niedźwiadka- Bajkowisko

                Miłej zabawy- pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.62.

 Słuchanie dokąd podróżują ludzie podanymi środkami lokomocji.

 Naklejanie obok obrazków środków lokomocji obrazków odpowiednich miejsc.

 Karta pracy (B) s.77. Rysowanie po śladach fal. Nazywanie tego ,co się w nich ukryło.

 Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1.Zabawy przy piosence - "Plecak,torba i walizka"-Fasolki

    Proszę zobaczyć na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=OXZaq2kIv20

Rozmowa na temat piosenki.

-Z ilu zwrotek składa się piosenka?

-Czy posiada refren?

-Jest wesoła,  czy smutna?

-O czym opowiada?

Podkreślenie walorów  wakacyjnych podróży dla zdrowia i kondycji fizycznej.

Propozycje zabaw przy piosence:

- wyklaskiwanie rytmu piosenki,

-uderzanie rękoma o kolana,

-dostawianie nogi do nogi + klaśnięcie,

-wygrywanie melodii za pomocą instrumentów perkusyjnych jakie mamy w domu

(grzechotka,bębenek,klocki,torebki foliowe...)

Uczymy się tej piosenki na pamięć.

2.Wykonanie pracy-"Wakacyjny pociąg"

 Karta pracy,cz4,s.62-63 (fragment)

 kolorowanie na obu kartach wakacyjnego pociągu.

Wskazywanie morza,gór na mapie Polski.

Dla chętnych dzieci propozycja: Jak zrobić pociąg? https://www.youtube.com/watch? v=j4WqXqtdcw

III.Karta pracy,cz.4,s.63

 Nawlekanie muszelek na nitkę według wzoru (rytmu)

Książka- s.94. Tworzenie mapy skojarzeń do wyrazu wakacje .Przeczytaj i dopowiedz.

Doświadczenia i obserwacja -"Czy powietrze jest czyste?

Ćwiczenia oddechowe.

Dziecko dmucha na kawałki bibułki na przemian -delikatnie, mocno.

Rodzic wyjaśnia,że ludzie oddychają jednym ze składników powietrza -tlenem,

a narządem służącym do oddychania są płuca.

Zabawy powietrzem.

 Pomoce: waga szalkowa balony- nadmuchany i zwykły.

-wypuszczanie powietrza z nadmuchanego balonu.

-ważenie na wadze szalkowej balonów- z powietrzem i pustego.

Wniosek:

-powietrze jest bezbarwne,nie ma zapachu,waży niewiele... itd.

 Zabawa-Waciki kosmetyczne.

Sprawdzanie czystości powietrza na placu przed domem i przy ruchliwej ulicy( podczas zabaw na świeżym powietrzu).

Dziecko bierze wacik,wyciera nim listki nisko rosnących drzew i krzewów przed domem

i przy ruchliwej ulicy. Porównuje stopień zabrudzenia wacików.

Wyciąganie wniosków:

-powietrze jest zanieczyszczone,

-zanieczyszczają je między innymi spaliny samochodów,zakłady pracy,samoloty,...- dopowiadamy.

Proponuję obejrzeć na  YouTube:

-Zagadki dźwiękowe https://www.youtube.com/watch? v=eVPhhfQ9Xuc

-* Bawimy się i liczymy https://www.youtube.com/watch? v=6HcRFORs54I

-Zagadkowe lato https://www.youtube.com/watch? v=IM6-4yMGXW4

-*Alfabet litera  U  Abc Zabawa https://www.youtube.com/watch? v=TXDMCm6QwdE

                      Miłej zabawy -pozdrawiam P.Dorotka

 

 

 

 

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Zabawy z wykorzystaniem tekstu wiersza H.Ożogowskiej -"Na hali"

Na hali,na hali,

na zielonej hali

słychać,że już owce

górale wygnali.

         Pasą się owieczki,

         brzękają dzwoneczki,

        lecą aż pod Giewont

        góralskie piosneczki.

-Góral ci ja góral,

w górach wychowany,

mam skórzane kierpce,

serdak wyszywany.

       Mam kapelusz czarny,

       orle nam nim pióra.

       Góral ci ja góral

       wychowany w górach.

Pytania:

-Gdzie słychać owce?

-Gdzie lecą góralskie piosneczki?

-Jaki strój ma góral?

Rodzic czyta  ponownie wiersz  dziecko dopowiada brakujące słowa (wytłuszczone w tekście).

Ćwiczenia poranne z dnia 15.06.20 r.

II.1.Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

  Pomoce:klocki,kartoniki z liczbami i znakami: +,-,=

Zadanie 1.

Na hali,na hali

10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry uciekły.

Ile teraz  masz owiec, juhasie?

  Dziecko układa 10 klocków.Odsuwa 2.

  Udziela odpowiedzi na pytanie:

  Teraz jest owiec 8

    10-2=8  (przedstawia za pomocą kartoników z liczbami i znakami)

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

ale cztery starsze owce

uciekły z zagrody

Policz teraz szybko mi -

ile owiec w zagrodzie śpi?

 Dziecko układa 9 klocków.Odsuwa 4.

 Odpowiada-teraz jest owiec 5 

  9-4=5   (przedstawia za pomocą kartoników  z liczbami i znakami)

Zadanie 3.

Na hali,na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi -

ile wszystkich  owiec

w zagrodzie śpi?

Dziecko układa 7 klocków.Dodaje 3.

Odpowiada- teraz jest owiec 10

7+3=10 (przedstawia za pomocą kartoników z liczbami i znakami)

Zadanie 4.

Na łące pod górą

juhas owce pasie;

cztery czarne owce

i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

Dziecko liczy i podaje prawidłową odpowiedź,

przedstawia działanie za pomocą kartoników z liczbami i znakami).

Bawimy się z dzieckiem dalej...

2.Ćwiczenia gimnastyczne z dnia: 12.06.2020 r.

III.Karta pracy (B) s.76.Kolorowanie pól zgodnie z kolorami kropek.

    Określanie, o czym śniła Ada.

   Książka(s.92-93). Czytanie tekstu o wyjściu mamy,Olka i Ady do kina na film o małpce.

   Rytmizowanie fragmentu wiersza:

   Góral ci ja góral, w górach wychowany,

   mam skórzane kierpce,serdak wyszywany-

  z jednoczesnym wykonywaniem prostych ruchów

  (klaskaniem,tupaniem,podskakiwaniem,wymachiwaniem nogami).

  Proponuję obejrzeć na YouTube:

-Piękno polskich gór- Tatry...

-Strój górali podhalańskich- Fundacja Braci Golec

- W murowanej piwnicy-piosenka

-Taniec zbójnicki - Bukowina Tatrzańska 2014

*Nauka sylab z rysunkami -Abc Zabawa

                    Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka

 

 

      

Dorota

Witam serdecznie Rodziców oraz dzieci!!

I.Karta pracy,cz.4,s.60.

Wykonanie łódki według instrukcji.Rysowanie pośladach.

Ćwiczenia poranne:

1.Zabawa orientacyjno-porządkowa - "Letni spacer"

Dziecko spokojnie biega po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło:"Spacer"-chodzi swobodnie po podłodze.

2.Zabawa ruchowa z elementem skoku -"Przeskakujemy morskie fale"

Dziecko wykonuje obunóż skoki  do przodu- naśladuje przeskakiwanie fal.

3.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania- "Szukamy muszelek".

Dziecko naśladuje chodzenie na czworakach po wodzie,szuka muszelek;

co pewien czas wykonuje klęk prosty i wyciąga dłonie przed siebie -pokazuje uzbierane muszelki.

4.Ćwiczenia tułowia -"Puszczamy kaczki".

Dziecko wykonuje przysiad,naśladuje podnoszenie kamienia i puszczanie kaczek na wodzie;

rzuty wykonuje  raz jedną ,raz drugą ręką.

5.Zabawa ruchowa z elementem równowagi- "Sprawdzamy temperaturę wody"

Dziecko stoi w lekkim rozkroku.Uderza palcami stopy przed sobą i szybko stawia stopę na podłodze.

Ćwiczenie wykonuje raz jedną ,raz drugą nogą.Na sygnał-klaśnięcie-dziecko wykonuje skok do wody z przysiadem.

6.Zabawa uspokajająca- "Marsz po kole"

Dziecko maszeruje po kole;rytmizując tekst:Wakacje,wakacje to radości czas, i klaszcze;

niechaj wita je  z uśmiechem zawsze każdy z was- wykonuje ukłon.

II.1.Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej -Zaremby - "Wakacyjne podróże'

Książka (s.84-85). Proszę  obejrzeć  na YouTube: https://www.youtube.com/watch? v=sywriIWvGJg

Rozmowa na temat opowiadania.

-Co Olek ,Ada i Tata planowali z samego rana?

-Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

-Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

-Co wskazywał palec Olka?

- Co wskazywał palec taty?

-Gdzie chciała pojechać mama?

Co wspominała cały czas Ada?

Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

2.Wykonanie pracy plastycznej- "Wakacje na Wybrzeżu".

Słuchanie nagrania Morza szum...na  plaży w Jastarni   https://www.youtube.com/watch? v=rblTrPp16jk

-Czego odgłosu słuchaliście?

-Czy ten odgłos był przyjemny?

-Pokaż rękami ,jak porusza się fala.

Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego (Pomoc - książka,atlas,mapa...)

Można razem z dzieckiem odczytać nazwy kilku miejscowości leżących na Wybrzeżu.

Wykonanie pracy: wyprawka,karta 4,karta z bloku technicznego,klej,

farby plakatowe,pędzelek,kubeczek z wodą.

Wypychanie z karty gotowych elementów.Malowanie kartki z bloku technicznego tak,

aby była podzielona na trzy pasy:

-żółty(piasek na plaży),

-niebieski (morze),

-jasnoniebieski (niebo),

Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej,pomalowanej kartce.

Wypowiadanie się na temat swojego wytworu, swojej pracy.

III.Karta pracy,cz.4,s.61.

 Rysowanie po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki.

Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru.

Proponuję obejrzeć na YouTube:

* Domowe zabawy - pudełkowe kodowanie    https://www.youtube.com/watch? v=HHtiWXrRgMo

*Nauka pisania liter  Abc Zabawa     https://www.youtube.com/watch? v=qd0pVAtkQA  

*Alfabet litera - R     Abc Zabawa     https://www.youtube.com/watch? v=kVecYa1BPEI

                    Miłej zabawy-pozdrawiam P.Dorotka